منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • بازی های رایانه ای ، سرگرمی هایی که گران می شوند و بازاری که در حال رشد است

بازی های رایانه ای ، سرگرمی هایی که گران می شوند و بازاری که در حال رشد است

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

بازی های رایانه ای ، سرگرمی هایی که گران می شوند و بازاری که در حال رشد است

این بازی پس از همه گیری تاج محبوبیت بیشتری پیدا کرد و حفظ قرنطینه های خانگی به لطف این سرگرمی بسیار آسان تر شد. و چقدر خوب گیمرها در این شرایط نقش یک شهروند مسئول را بازی کردند و با رضایت کامل در خانه ماندند. با این حال ، بازار سخت افزار همگام با گیمرها نیست و به ویژه از نظر کمبود موجودی و قیمت بالا ، این کاربران در دو یا سه سال اخیر تحت فشار زیادی بوده اند. با افزایش محبوبیت بازی های رایانه ای ، شاهد افزایش چشمگیر هزینه های این سرگرمی نیز هستیم. بر اساس گزارش اخیر ، بازار رایانه های بازی و البته مانیتورهای بازی به سرعت در حال رشد است و این روند تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

افزایش محبوبیت بازی های رایانه ای و رشد بازار تجهیزات بازی

IDC در جدیدترین گزارش World Quarterly Gaming Tracker خود که هر فصل به وضعیت بازار بازی می پردازد ، به رشد بازار بازی های رایانه ای در سیستم های رومیزی و قابل حمل اشاره می کند و پیش بینی می کند که این دستگاه ها از 41.3 میلیون دستگاه در سال 2020 به 52.3 برسد. میلیون ها دستگاه در سال 2025 با نرخ رشد بازار در حدود 4.8 درصد در سال افزایش می یابد. صفحه نمایش بازی نیز به همین ترتیب است. IDC پیش بینی می کند عرضه مانیتورهای بازی از 14.2 میلیون دستگاه در سال 2020 به 26.4 میلیون دستگاه در سال 2025 افزایش یابد ، در این صورت بازار نمایشگر نیز 13.2 درصد رشد سالانه مثبت خواهد داشت.

PC Gaming IDC

تقاضای غالب اکثریت مصرف کنندگان به دلیل شرایط جهانی و اجبار به ماندن در خانه و انجام کارها در خانه ، عرضه رایانه های شخصی و مانیتورها را در سطح بالایی در طول سال حفظ کرد. در پایان سه ماهه دوم سال 2021 ، نزدیک به 16 میلیون رایانه شخصی و مانیتور بازی راه اندازی شد که 19.3 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2020 بود. رایان رایت از IDC می گوید بازار بازی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است ، از سال 2020 شروع شد. با شروع این بیماری همه گیر ، که مردم را مجبور کرد ساعت های بیشتری را در خانه و جلوی صفحه نمایش خود بگذرانند.

از سوی دیگر ، بحران مداوم کمبود قطعات و عرضه نامناسب بازار باعث شده است که تقاضا برای سخت افزارهای بازی مانند رایانه ، کنسول ، مانیتور و … همچنان در اوج خود باقی بماند. اگرچه بسیاری بر این باورند که این میزان تقاضا پس از پایان محدودیت های ترافیکی و قرنطینه های خانگی کاهش می یابد ، اما همچنان می بینیم که هیچ تغییری در تقاضا ایجاد نمی شود.

قیمت رایانه های بازی در حال افزایش است – مانیتورهای بازی ارزان تر می شوند

تا سال 2025 ، ارزش کل کامپیوترهای شخصی و مانیتورهای بازی به بیش از 60 میلیارد دلار می رسد. ارزش کل این دو بازار در سال 2020 حدود 43 میلیارد دلار برآورد شده است. IDC معتقد است دلیل رشد بازار بازی های رایانه ای این است که این دستگاه ها می توانند کارهایی فراتر از بازی انجام دهند. با این حال ، IDC معتقد است که رایانه های رومیزی برای رقابت با لپ تاپ های قدرتمند به نوآوری جدیدی نیاز دارند.

اما خبر بد برای گیمرها افزایش قیمت بازی های رایانه ای است و IDC انتظار دارد متوسط ​​قیمت فروش این رایانه ها از 925 دلار به 1007 دلار افزایش یابد. در همین حال ، قیمت نمایشگرهای بازی کمی کاهش می یابد و قیمت متوسط ​​این محصولات از 339 دلار به 309 دلار افزایش می یابد. دلیل افزایش قیمت رایانه های گیمینگ احتمالاً مشکلاتی است که در تامین قطعات و تولید وجود دارد و از طرفی به دلیل هزینه بالای مانیتورهای بازی مخصوصاً مدل هایی با رزولوشن 4K و نرخ تازه سازی بسیار بالا ، مصرف کنندگان تمایلی به این کار ندارند ، بنابراین کاهش قیمت این محصولات طبیعی به نظر می رسد. دکتر سو ، مدیرعامل AMD معتقد است که کمبود تراشه تا نیمه دوم سال آینده ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر ، مایکروسافت کمبود مستمر موجودی کنسول های نسل بعدی در سال 2022 را تأیید کرده است.

  • مایکروسافت عدم موجودی Xbox Series X را در سال 2022 تأیید کرد.
  • مدیر عامل AMD بازار تراشه ها را پیش بینی می کند – او امیدوار است که وضعیت را در نیمه دوم سال 2022 بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما برای عموم منتشر نخواهد شد.