
این واقعاً یک موهبت است که به محض راهاندازی برنامه خود شاهد پاسخی بینظیر به آن باشید. با این حال، بعید است که این خلسه ادامه یابد. این به این دلیل است که ممکن است برنامه شما دیگر همان اثر را روی مخاطبان هدف شما ایجاد نکند. افراد ممکن است تجربه قبلی را نداشته باشند. این میتواند نشانهای از نگرانی باشد زیرا نمیخواهید آن 100+ کاربر برنامه خود را از دست بدهید، فقط به این دلیل که به نظر میرسد دیگر کار جدیدی برای آنها انجام نمیدهد. اینجاست که بهروزرسانیهای اپلیکیشن موبایل وارد عمل میشوند.
محتوا
- آپدیت اپلیکیشن موبایل چیست؟
- دلایل اصلی به روز رسانی اپلیکیشن موبایل چیست؟
- بهبود UI/UX
- تبلیغات و بازاریابی
- پایگاه کاربر پیشرفته
- کاهش نصب
- تصحیح خطا
- پشتیبانی از آخرین فناوری ها و ابزارها
- یکپارچه سازی API
- بهینه سازی اپ استور
- تغییر در سیاست های فروشگاه App
- تغییر در استراتژی های کسب و کار
- هر چند وقت یکبار باید اپلیکیشن موبایل خود را به روز کنید؟
- به روز رسانی ماهانه
- به روز رسانی های انتشار ویژگی
- به روز رسانی بازخورد کاربر
- بر اساس مراحل شما
- روندها و شرایط بازار
- پشتیبانی از انواع به روز رسانی
آپدیت اپلیکیشن موبایل چیست؟
به روز رسانی برنامه تلفن همراه یک تغییر عمده است که هر از گاهی در برنامه ایجاد می شود زیرا کاربران شما می خواهند برنامه های آنها به روز باشد و چیزی داشته باشد که آنها را غافلگیر کند. بهروزرسانی کنید، تغییرات لازم را در دادههای برنامه موجود ایجاد کنید، به دادههای قبلی اضافه کنید، و چند چیز را جابهجا کنید تا جدید به نظر برسد. این معمولاً توسط یک شرکت توسعه برنامه موبایل انجام می شود، زیرا ممکن است صاحب کسب و کار پایگاه دانش لازم برای ایجاد تغییرات در برنامه را نداشته باشد.
دلایل اصلی برای به روز رسانی اپلیکیشن موبایل
در حالی که رضایت و حفظ مشتری یکی از محرکهای اصلی برای بهروزرسانی برنامهها است، چندین دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است برنامه شما به بهروزرسانی نیاز داشته باشد.
بهبود UI/UX
مردم دوست دارند هر از چند گاهی چند تغییر در ظاهر اپلیکیشن خود ببینند. آنها دوست دارند برنامه آنها کمی متفاوت به نظر برسد و در عین حال عملکرد و تجربه کلی را صاف نگه دارد. همچنین، بهروزرسانی UI/UX راهی برای تعامل با مخاطبان است. به روز کردن رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) یک برنامه تلفن همراه می تواند کاربران شما را شگفت زده کند و همچنین می توانند دیدگاه های جدیدی در استفاده از برنامه ایجاد کنند. اگرچه ممکن است در ابتدا کمی ناراحتی ایجاد کند زیرا مشتریان به نوع خاصی از عملکرد و قرارگیری در برنامه عادت می کنند، در نهایت با قلبی باز از آن استقبال می کنند و نیاز به به روز رسانی را درک می کنند.
چگونه بهترین طراحی رابط کاربری اپلیکیشن موبایل را ایجاد کنیم؟
تبلیغات و بازاریابی
مردم گاهی اوقات برنامه های خاصی را در تلفن خود فراموش می کنند که تمایل دارند پس از مدتی کمتر از آنها استفاده کنند. در چنین حالتی، اعلان به روز رسانی به عنوان یک تبلیغ برای برنامه شما عمل می کند و مشتری را ترغیب می کند که بیشتر از آن استفاده کند. اگر بهروزرسانیهای مکرر برنامه را پست میکنید، کاربران بارها و بارها از برنامه آگاهتر خواهند شد و این میتواند راه ارگانیک شما برای بازاریابی برنامه تلفن همراه شما باشد.
پایگاه کاربر پیشرفته
برآورده کردن نیازهای کاربر نهایی یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مخاطبان و اطمینان از حفظ حداکثر کاربر در برنامه تلفن همراه شما است. توجه داشته باشید که کاربران مکرراً چه درخواستی دارند و می خواهند برنامه چگونه باشد، چه تغییراتی نیاز دارند و با چه مشکلاتی در برنامه مواجه می شوند. این وظیفه شما به عنوان یک صاحب کسب و کار است که به نیازها و نیازهای مشتریان خود توجه کنید و هر آنچه را که می خواهند با نهایت رضایت در اختیار آنها قرار دهید.
کاهش نصب
این همان چیزی است که ما اغلب به آن اشاره می کنیم – حفظ مشتری. شما نمی خواهید که کاربران اپلیکیشن موبایل شما پس از مدتی استفاده از آن دست از کار بکشند. آنها از تلاش شما در زمینه به روز رسانی قدردانی می کنند، بنابراین به آنها نشان دهید که برای همراهی آنها ارزش قائل هستید و نمی خواهید آنها را از دست بدهید. با به روز رسانی مکرر برنامه های تلفن همراه، آنها مطمئن خواهند شد که مالک تلاش می کند و از آنها قدردانی می کند.
تصحیح خطا
شغل شما به عنوان صاحب کسب و کار به ایجاد یک اپلیکیشن موبایل و راه اندازی آن ختم نمی شود. خیلی جلوتر از آن است. شما باید برنامه خود را از نظر عملکرد، عملکرد و بسیاری از عوامل دیگر آزمایش کنید. برنامه ها معمولاً پس از مدتی از نظر خطا با یک یا چند مشکل مواجه می شوند. شما باید به دنبال شکافها در برنامه تلفن همراه خود باشید، مشکلات را برطرف کنید و به دنبال هر فرصتی برای بهبود باشید.
پشتیبانی از آخرین فناوری ها و ابزارها
به روز رسانی اپلیکیشن های موبایل تنها چیزی نیست که در دنیای دیجیتال اتفاق می افتد. سیستم عامل ها هر از چند گاهی به روز می شوند، فناوری مدام وارد و خارج می شود، و بنابراین باید با تغییرات سریعی که در اطرافتان اتفاق می افتد همگام باشید. شما نمی خواهید برنامه تلفن همراه شما در این عصر دیجیتالی بسیار سریع از تغییرات و تغییرات عقب بماند.
یکپارچه سازی API
هنگامی که برنامه خود را برای استفاده عمومی راه اندازی می کنید، با گذشت زمان متوجه می شوید که اگر برنامه تلفن همراه دارای برنامه دیگری باشد، می تواند برای مشتریان نهایی کارآمدتر و مفیدتر باشد. این زمانی است که برای امکان پذیر ساختن این ادغام به به روز رسانی نیاز دارید.
بهینه سازی اپ استور
ارائه بهروزرسانیهای منظم برای برنامه تلفن همراه شما تضمین میکند که هر زمان که یک سرویس یا برنامه توسط کاربران جستجو میشود، برنامه شما در Google Play و Apple App Store رتبه بالاتری دارد. درست مانند Google on page SEO چیزی است که باعث میشود وبسایتها در جستجوی گوگل رتبه بالاتر و بهتری داشته باشند، بهینهسازی فروشگاه App (ASO) برای همه کسانی که میخواهند برنامهشان توسط تودههای بزرگ شناسایی شود، ضروری است.
آژانس های برتر ASO را برای بهینه سازی اپلیکیشن موبایل خود استخدام کنید
تغییر در سیاست های فروشگاه App
گوگل پلی استور و اپ استور اپل هر از چند گاهی خط مشی های خود را تغییر می دهند. بنابراین، اگر برنامه شما برای استفاده عمومی منتشر شده است، باید مطمئن شوید که برنامه تلفن همراه مربوطه را به طور منظم نگهداری می کنید. آنها برنامه هایی را که فعال نیستند یا با خط مشی های فروشگاه مطابقت ندارند حذف می کنند. بنابراین، بهروزرسانیهای برنامه تلفن همراه برای ایجاد سرپناه برای برنامه شما و نگه داشتن آن در بازار ضروری است.
تغییر در استراتژی های کسب و کار
اگر ناگهان احساس کردید که باید استراتژی کسب و کاری را که دنبال می کنید تغییر دهید، برنامه های فعلی را به روز کنید. تغییراتی که ایجاد می کنید در به روز رسانی برنامه منعکس می شود.
هر چند وقت یکبار باید اپلیکیشن موبایل خود را به روز کنید؟
اکنون که اهمیت بهروزرسانی برنامههای تلفن همراه را هم برای کاربران برنامههای تلفن همراه و هم برای کسبوکارهایی که این برنامهها را اجرا میکنند، درک کردهاید، ممکن است از خود بپرسید که این کار چقدر باید انجام شود. بهروزرسانی برنامههای موبایل معمولاً توسط عوامل مختلفی مانند بازار برنامه تلفن همراه، بازخورد کاربران، درک مخاطبان هدف یا دادههای کمی برنامه انجام میشود.
اگر یک شرکت توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل حرفهای استخدام میکنید، آنها بهروزرسانیهای اپلیکیشن موبایل شما را توصیه میکنند و از آن مراقبت میکنند. با این وجود، در اینجا برخی از حالتهای بهروزرسانی برنامه وجود دارد که میتوانید برای نگرانی خود یاد بگیرید.
به روز رسانی ماهانه
چندین کاربر برنامه در عرض یک هفته یا حداقل یک ماه پس از دانلود و استفاده از برنامه شروع به جستجوی به روز رسانی می کنند. برنامههای برتر حتماً بهروزرسانیهای جدید را مرتباً ارائه میکنند. بنابراین برای عقب نماندن از رقبای خود، باید بازی آپدیت خود را قوی نگه دارید.
به روز رسانی های انتشار ویژگی
اگر نه ماهانه، فقط نیازهای مشتریان نهایی خود را دنبال کنید و الگوی نیازهای آنها را ببینید. اگر آنها اغلب درخواست به روز رسانی ویژگی را دارند، فقط آن را به آنها بدهید. از این گذشته، برنامه برای آنهاست و شما باید در ازای آن بهترین خدمات خود را ارائه دهید. مطمئن شوید که یک شرکت برتر توسعه اپلیکیشن موبایل را انتخاب کرده و استخدام کرده اید تا این به روز رسانی ها را به طور منظم در برنامه شما انجام دهد. در حالی که توسعه برخی از ویژگیها ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، میتوانید تغییرات سریعی را بین این بهروزرسانیهای اصلی درخواست کنید. این کار باعث می شود تا کاربران با برنامه شما درگیر شوند.
به روز رسانی بازخورد کاربر
نظارت بر عملکرد برنامه در بازار ضروری است. نظرسنجیها را انجام دهید و بر پاسخهای کاربران و بررسی برنامهها، بازخورد آنها و الزامات برنامهشان تمرکز کنید و این تغییرات را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. ایجاد به روز رسانی بر اساس بازخورد کاربر باعث ایجاد اعتماد در بین کاربران شما می شود و آنها احساس می کنند که نظراتشان ارزش دارد.
بررسی اپلیکیشن های آنلاین چگونه بر درآمد کسب و کار تاثیر می گذارد؟
بر اساس مراحل شما
برنامه شما خیلی زود هدف 1 ساله را با موفقیت تکمیل می کند. این زمانی است که میتوانید کاربران خود را با بهروزرسانیها غافلگیر کنید و به آنها اطلاع دهید که تولد برنامه تلفن همراه شما است. شما باید به روز رسانی های خود را با نقاط عطف خود هماهنگ کنید تا به راحتی به آنها برسید.
روندها و شرایط بازار
این روزها روند بازار در یک لحظه تغییر می کند. یک روز در میان، وضعیت یا روند جدیدی از توسعه اپلیکیشن موبایل در بازار ظاهر می شود. اگرچه کمی خسته کننده است، اما باید با این تغییرات همراه باشید.
پشتیبانی از انواع به روز رسانی
بر اساس اینکه شرایط چگونه منجر به آن می شود و نیاز فعلی چیست، انواع مختلفی از پشتیبانی به روز رسانی وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته ایم:
- اضطراری: در صورت شکست ناگهانی یا حمله سایبری
- پیشگیرانه: به عنوان محافظ در برابر حمله احتمالی بدافزار
- اصلاحی: برای مواردی که در QA از قلم افتاده و بلافاصله توسط کاربران به آن اشاره شده است
- انطباقی: پذیرفتن تغییرات جدیدتر و رویکرد مثبت
برای ناشران یا دارندگان برنامه های تلفن همراه
استقرار و انتشار یک برنامه تلفن همراه برای عموم تنها نقطه عطفی است که شما به عنوان مالک برنامه به آن دست پیدا می کنید. بازی واقعی زمانی شروع می شود که در جهان منتشر شود. ما اهمیت به روز رسانی اپلیکیشن موبایل را به تفصیل برای شما توضیح داده ایم. اگر میخواهید در این زمینه متمایز شوید، خواه هر صنعتی با برنامهتان باشد، بهروزرسانی اپلیکیشن موبایل چیزی است که شما را به آنجا میرساند. اگر می خواهید در آینده آن را بزرگ کنید، نمی توانید این جنبه را از دست بدهید.
پست به روز رسانی اپلیکیشن موبایل: راهنمای کامل اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.