
در حالی که مسابقه قفس ایلان ماسک و مارک زاکربرگ ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فیل ها شروع به تخم گذاری کنند، نبرد بین توییتر و Meta Threads در مدت زمان بسیار کوتاهی به منصه ظهور رسیده است. اینستاگرام این هفته غول رسانه های اجتماعی Meta Platforms Inc. Threads را رسماً راهاندازی کرد، برنامهای که طراحی، توسعه و برنامهریزی شده است تا توییتر را که قبلاً محبوب بود، یک رسانه اجتماعی آنلاین و سرویس شبکه اجتماعی ارائهدهنده یک برنامه میکروبلاگینگ، بپذیرد.
محتوا
- متانیسکی چیست؟
- تفاوت بین توییتر و موضوعات در مقابل اینستاگرام
- انتشارات چند رسانه ای
- مشارکت و نظرات
متانیسکی چیست؟
Threads by Meta اپلیکیشنی است که به تازگی راه اندازی شده است که به کاربران امکان می دهد وضعیت، عکس ها و ویدیوهای خود را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند. برنامه رقیب توییتر به نوعی نسخه خصوصی اینستاگرام است، اما با ویژگی های بیشتر.
کاربران همچنین می توانند با دوستان خود چت کنند، شکلک ارسال کنند و استوری های آنها را مشاهده کنند. موضوعات می توانند رقابتی مستقیم با توییتر باشند، زیرا این به طور رسمی به عنوان گامی برای از بین بردن انحصار پلت فرم میکروبلاگینگ توییتر اعلام شده است.
Threads by Meta که به عنوان یک برنامه چت متنی ارائه می شود، برای کاربران فعلی اینستاگرام در دسترس است. این پلتفرم از نظر فرمت، پویایی و حتی نامگذاری بیشتر شبیه توییتر است – رشته های توییتر چیزی بیش از مجموعه ای از توییت های متوالی ارسال شده توسط یک حساب واحد نیستند. با درام جهانی خرید توییتر، ایلان ماسک در مورد اعتبار و انتقاد از این پلتفرم به روشی خنده دار توییت می کند. از سوی دیگر، مارک زاکربرگ با یک ادعای بزرگ، اثربخشی خرید اخیر ماسک را به چالش کشید – او شکست خورد.
Meta’s Threads از زمان آغاز به کار، بیش از 30 میلیون کاربر را در چند ساعت اول جمع آوری کرد. اما همچنان به احتمال زیاد جایی در صفحه اصلی هر کاربر تلفن همراه پیدا می کند، به جز توییتر. مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری در Threads پست کرد که چندین ویژگی اصلی مانند هشتگ، تبلیغات و پیام های مستقیم هنوز به پلتفرم اضافه نشده است.
توییتر در مقابل Threads در مقابل اینستاگرام – ویژگیها در یک نگاه
هر سه غول پلت فرم رسانه های اجتماعی از نظر رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) از طریق ویژگی ها، امکانات و نمایش صفحه اصلی با یکدیگر در تضاد هستند. در اینجا یک جدول مروری کوتاه آمده است:
مشخصه | تم های متا | توییتر | اینستاگرام |
---|---|---|---|
محدودیت کاراکتر | 500 | 280 برای کاربران بدون پرداخت، 25000 برای مشترکین پولی | 2200 |
چک کردن | در حال حاضر، فقط در صورتی که در اینستاگرام تأیید شده باشید | 11 دلار در ماه برای موبایل | 11 دلار در ماه برای موبایل |
چند اکانت | چند اکانت | ممکن است | ممکن است |
گزینه حساب خصوصی | آره | آره | آره |
محدودیت در استفاده | هیچ یک | به طور موقت | هیچ یک |
گزینه های قدرت | موضوع اصلی | روند، جدول زمانی، افرادی که شما را دنبال می کنند | روند، جدول زمانی، افرادی که شما را دنبال می کنند |
پیام مستقیم | نه هنوز | آره | آره |
سکو | Android/iOS | Android/iOS | Android/iOS |
ویرایش پست | غیر ممکن | فقط برای مشترکین پولی | ممکن است |
نسخه دسکتاپ | نه هنوز | آره | آره |
هشتگ ها | نه هنوز | آره | آره |
مجوز محتوای NSFW | اجازه داده نشده است | اجازه داده نشده است | اجازه داده نشده است |
آگهی ها | نه هنوز | در دسترس | در دسترس |
انتشارات چند رسانه ای
جدا از امکانات و ویژگی های ذکر شده در جدول مقایسه، پست های چندرسانه ای توییتر و Threads by Meta با یکدیگر تفاوت دارند. در حالی که کاربران می توانند لینک های وب سایت، محتوای صوتی و تصویری و تصاویر را در هر دو پلتفرم ارسال کنند، می توانند GIF نیز داشته باشند. به عبارت دیگر، در Threads می توانید تصاویر و ویدیوهای بیشتری را به طور همزمان ارسال کنید. علاوه بر این، Bluebird کاربران را به چهار مورد در هر توییت محدود می کند. از سوی دیگر، اپلیکیشن Threads به کاربران اجازه میدهد تا 10 مورد را از طریق یک پست به اشتراک بگذارند که برابر با محدودیت پستهای چرخ و فلک در اپلیکیشن اینستاگرام است.
مشارکت و نظرات
موضوعات متا و توییتر از نظر تعامل و نظرات کاربران کاملاً مشابه هستند. هر دو پلتفرم دارای گزینه هایی مانند دکمه، قابلیت ارسال مجدد/ نقل قول، ابزار نظر و گزینه های اشتراک گذاری هستند. علاوه بر این، هر دو پلتفرم برای نمایش نظرات با کلیک گسترش می یابند. کاربران می توانند به پست های اصلی پاسخ دهند یا مستقیماً به نظر بعدی پاسخ دهند. میتوانید ببینید چه کسی شما را دنبال میکند، چه کسی پستها، پاسخها و برچسبهای شما را لایک میکند.
موضوعات یا توییتر: برنده کیست؟
در نبرد Meta Threads در مقابل Twitter، تا اینجای کار برنده توییتر است، اما این ممکن است موقتی باشد زیرا Threads هنوز در مرحله بتا است و ویژگی ها و امکانات زیادی در انتظار دارد. متا ویژگی ها را یکی یکی منتشر می کند و ممکن است در زمان های آینده آن را بهتر از توییتر کند. هر دو پلتفرم می توانند پتانسیل عظیم انتشار اطلاعات به میلیون ها کاربر در سراسر جهان را برای مشاغل ثابت کنند. آنها حتی می توانند توسعه دهندگان برتر برنامه های رسانه های اجتماعی را استخدام کنند تا برنامه های خود را بسازند.
پست توییتر در مقابل. Meta Threads – بزرگترین تفاوت هایی که باید بدانید اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.