روند را بشکنید - از داده های بزرگ برای راه اندازی استفاده کنید

روند را بشکنید – از داده های بزرگ برای راه اندازی استفاده کنید


اکوسیستم شرکت نوپا جدید رشد امیدوارکننده‌ای را در چند سال گذشته نشان داده است، علی‌رغم یک بیماری همه‌گیر. خبر خوب این است که کارآفرینان عصر جدید برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار، تفکر دیجیتالی پویا را نشان داده اند. به این ترتیب، آنها جرات می کنند روند استفاده از داده های بزرگ برای رشد پایدار استارت آپ را بشکنند. و شرکت های پیشرو تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به آنها کمک می کنند تا به این هدف دست یابند.

مزایای داده های بزرگ برای استارت آپ ها بسیار زیاد است، زیرا کارآفرینان تجزیه و تحلیل داده ها را به فرضیه ها ترجیح می دهند، در غیر این صورت گرفتار مشکلات پیش بینی نشده ای خواهند شد. به یک معنا، امروزه کسب‌وکارهای جدید مدل‌های کسب‌وکار سنتی را برای جمع‌آوری سرمایه، استقرار و عملیات به چالش می‌کشند. در عوض، آنها روی تجزیه و تحلیل داده های مرتب شده برای تصمیم گیری معقول کار می کنند.

کلان داده چگونه به استارت آپ ها کمک می کند؟

استارت‌آپ‌ها باید داده‌ها را سازماندهی و مستند کنند تا با رشد برنامه‌ریزی شده استراتژیک پیش بروند. کلان داده ساختار ضروری است که راه اندازی یک راه اندازی با هر اندازه ای را که برای ذخیره، انتقال و بازیابی اطلاعات ارزشمند لازم باشد، راه اندازی می کند. این الهام بخش است تا با تبدیل داده ها به اطلاعات قابل درک، به کسب و کارها کمک کند تا اطلاعات جمعیتی، عادات و استراتژی های UX را از ذینفعان خود بیاموزند.

استارت‌آپ‌های مجهز به داده‌های بی‌درنگ دقیق می‌توانند از طریق بینش‌های عملی تصمیمات بهتری بگیرند. بنابراین، امروزه بیشتر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در فناوری‌های کلان داده انجام می‌دهند. پشته داده های مدرن به عنوان یک راه نجات در گرداب داده ها پدیدار شده است – نمونه هایی از آنها در اینجا آمده است، یعنی استارت آپ های Silicon Valley Confluent، Snowflake و Databricks.

طبق گفته Findstack، تا سال 2025، هر روز بیش از 460 اگزابایت داده ایجاد خواهد شد. در همین صفحه، پیش بینی می شود که بازار کلان داده تا سال 2027 به حدود 100 میلیارد دلار برسد.

داده های بزرگ برای شروع – این حجم به علاوه ارزش است

AWS تا سال 2006 به طور رسمی راه اندازی نشد و قبل از آن بزرگترین چالش پیش روی صنعت در آن زمان پردازش حجم زیادی از داده ها بود. مدیریت به ابزار، فناوری و افراد گران قیمت نیاز داشت. حتی پردازش داده های متوسط ​​زمان می برد و کل اکوسیستم داده برای بسیاری از شرکت ها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، کاملاً بیگانه بود.

AWS اولین راه حل قابل اجرا را با پایگاه داده ابری MPE (پردازش انبوه موازی) که در آن زمان در دسترس تر بود، رونمایی کرد. با کاهش شدید قیمت سس، مدیریت کلان داده صدها و هزاران شرکت را جذب کرده است تا آن را جدی بگیرند. سپس مشخص شد که ادغام کلان داده برای ساده سازی هوش تجاری امکان پذیر است.

امروزه، کارآفرینان نوپا مشتاقانه منتظر هستند تا با همه مشکلات به طور همزمان مقابله کنند. حتی مشکلات غیرقابل توضیح را می توان با کمک فن آوری ها و ابزارهای مدرن مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، هوش تجاری، روباتیک، اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و رایانش ابری و غیره حل کرد.

داده های بزرگ هم حجم و هم ارزش دارند زیرا اطلاعات به شکلی منظم به اشکال قابل مصرف و قابل فهم تبدیل می شوند. با ارائه ارزش تجاری بهتر می توان محصولات جدید ساخت و محصولات موجود را بهبود بخشید.

رشد داده های بزرگ با هوش تجاری (BI)

استارت‌آپ‌های کوچک و متوسط ​​همیشه نمی‌توانند زیرساخت‌ها یا پلتفرم‌های کلان داده را بپردازند. علاوه بر این، برای چنین استارت‌آپ‌هایی، ادغام هوش تجاری حتی گران‌تر خواهد بود. هزینه بالای مجوز، راه اندازی یک انبار داده مرکزی و عوامل دیگر، مانند استقرار کارکنان مجرب BI، هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت.

با این حال، BI خاصی (مانند Microsoft Power BI) وجود دارد که می‌تواند به استارت‌آپ‌های کوچک‌تر کمک کند تا با هزینه نسبتاً کم، داده‌ها را برای بینش‌های فعال جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تجسم کنند.

با ادغام BI، اکوسیستم کلان داده می‌تواند ساختارهای داده بهتری ایجاد کند تا کسب‌وکارها بتوانند داده‌ها را با هر اندازه‌ای ذخیره، نظارت و سازماندهی کنند تا بینش‌های هم‌زمان داشته باشند. گزارش‌های هوش تجاری سفارشی و داده‌های بزرگ یکپارچه داشبورد را می‌توان ساده و آسان نگه داشت.

چندین منبع داده را می توان همگام سازی کرد و برای بایگانی و تجزیه و تحلیل استفاده کرد. جمع آوری داده ها از چندین سیستم و تجزیه و تحلیل از طریق یک برنامه واحد نیز با داده های بزرگ BI امکان پذیر است.

مزایای مستقیم داده های بزرگ برای استارت آپ ها

مشتریان و ذینفعان بزرگترین و با ارزش ترین دارایی برای هر کسب و کاری هستند و استارت آپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تقاضای فعلی مشتری و بازار بی ثبات است و بسیار سریعتر از همیشه در حال رشد است. تغییر سلیقه و رفتار خرید مستلزم جمع آوری و مدیریت گسترده داده است که از طریق مدیریت کلان داده به دست می آید. در اینجا برخی از مزایای داده های بزرگ برای استارت آپ ها آورده شده است –

در صنعت خود تحقیق کنید

تقریباً برای هر مرحله از راه اندازی یک کسب و کار، منابع متعددی از داده های آموزشی در بازار (و عمومی) موجود است. شرکت‌ها گزارش‌های فصلی خود را اعلام می‌کنند، آژانس‌ها در تحلیل اعداد را جمع‌آوری می‌کنند و همه آنها را با جداول مرتب نشان می‌دهند و آخرین روندها را نشان می‌دهند – جریانی از داده‌ها برای هر چیزی که می‌خواهید وجود دارد. با این حال، تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات با سیستم‌های BI سنتی یا روش دستی برای شما زمان، هزینه و مهم‌تر از همه مغز شما هزینه خواهد داشت.

بهترین راه حل برای چنین باتلاقی، استقرار الگوریتم های یادگیری ماشینی و رها کردن ماشین ها یا ابزارها برای یادگیری است. پس از آموزش، ابزارها برای شما کار می کنند و همه کارها را آسان تر می کنند. اغراق آمیز نیست؛ خدمات بدون سرور مانند Microsoft Azure Functions و Amazon Web Services Lambda چند نمونه هستند.

از سوی دیگر، شما همچنین می توانید یک سیستم نظارتی ایجاد کنید که نظارت مستمر و داده های طبقه بندی شده تاریخی را برای مقایسه یا مقایسه با آخرین روندها و الگوهای رفتاری در اختیار شما قرار می دهد.

همسالان خود را مطالعه کنید

داده های تولید شده توسط همکاران شما بسیار زیاد است. از توضیحات آنها در مورد محصولات و خدمات ارائه شده برای برجسته کردن ویژگی های آنها و بازخورد آنها به مشتریان برای برجسته کردن کاستی ها و نقاط قوت آنها، نیاز به بینش عمیق دارد. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی و انجمن های مختلف، که در آن بحث در مورد محصولات و خدمات آنها نکاتی برای شناخت رقبای شما ارائه می شود.

تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها و استفاده از آن برای بهبود استارت‌آپ‌های خود، یکی از استراتژی‌های حمایت از شرکت جدید و کار در برابر تمامی رقابت‌های سخت است. تجزیه و تحلیل کلان داده های ML و AI به کارآفرینان جوان کمک می کند تا هوشیار بمانند و به سرعت به هر تغییری در بازار، تقاضا یا رفتار مشتری واکنش نشان دهند که سایر شرکا ممکن است قادر به شناسایی آن نباشند.

مشتریان خود را مطالعه کنید

وفاداری مشتریان شما یک شبه افزایش نمی یابد. زمان می برد و به عوامل و واکنش های کوچک اما مهم زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، کوپن ها و گیمیفیکیشن می توانند به حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید کمک کنند. باشگاه‌های VIP، مزایای اضافی، پاداش‌های وفاداری و سایر برنامه‌ها به هنجار بقا و رشد هر استارت‌آپ در بازارهای بسیار رقابتی تبدیل شده‌اند.

رویکردهای جدید می توانند پشتیبانی و وفاداری بهتری از مشتری به دست آورند، که در نهایت منجر به حمایت از برند و تبلیغات شفاهی می شود. کلان داده ها می توانند به شما در ردیابی رفتار مشتری کمک کنند، بنابراین اکثر کسب و کارها، از جمله شرکت های نوپا و تاسیس شده، از داده های بزرگ برای مطالعه مشتریان خود استفاده می کنند و بر این اساس بهبود می یابند.

به عنوان مثال، بیاموزید که چگونه فروشگاه‌های میزبان می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا تبلیغات هدفمند و کوپن‌های محدود به زمان را برای رسیدن به نسبت احساسی خود برای جذب آنها به محصولات یا خدمات خاص نشان دهند.

آیا برای Big Data آماده هستید؟

سه رکن، یعنی صنعت، رقبا و مشتریان، پایه و اساس استارت آپ شما هستند. مطالعه روندها در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ موفقیت خود را بر اساس استراتژی های داده محور برنامه ریزی کنید، زیرا نقشه راه قابل اعتمادی به شما ارائه می دهد و شما را از بزرگترین سوالی که کارآفرینان جوان را نگران می کند رهایی می بخشد – چرا اکثر استارت آپ ها شکست می خورند و به تاریکی ابدی می روند؟

نشریه Break the Trend – Use Big Data for a Startup برای اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.