فرآیند توسعه بازی موبایل – راهنمای سریع

 تاریخ انتشار :
/
  تکنولوژی
فرآیند توسعه بازی موبایل - راهنمای سریع


از آنجایی که تقاضا برای تجربه‌های بازی‌های موبایلی فراگیر و جذاب همچنان در حال رشد است، درک فرآیند توسعه بازی‌های موبایل برای کارآفرینان مشتاق، توسعه‌دهندگان بازی و حرفه‌ای‌های صنعت حیاتی می‌شود. این راهنمای کوتاه برای توسعه بازی‌های موبایلی، مراحل کلیدی مربوط به توسعه بازی‌های موبایل را بررسی می‌کند و فرآیند پیچیده‌ای را که این شگفتی‌های دیجیتال را زنده می‌کند، روشن می‌کند.

طبق گزارش Statista، بازار جهانی بازی رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 به 268.8 میلیارد دلار در سال خواهد رسید. در این صنعت پررونق، شرکت‌های سازنده بازی‌های موبایلی به عنوان بازیگران کلیدی ظاهر شده‌اند و بازی‌های متقاعدکننده‌ای را خلق کرده‌اند که توجه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

در سال 2022، ایالات متحده به بزرگترین بازار بازی های موبایل در جهان تبدیل شد و تقریباً 29٪ از هزینه های جهانی پخش کننده موبایل را به خود اختصاص داد. در همین حال، ژاپن که 30 درصد از سهم بازار را در سال 2015 به خود اختصاص داده بود، شاهد کاهش سهم خود به 19 درصد از هزینه های جهانی بازی های موبایل بود.

محتوا

  • مراحل ساخت پرفروش ترین بازی موبایل
    • مرحله برنامه ریزی توسعه بازی موبایل
    • مرحله پیش تولید توسعه بازی موبایل
    • مرحله تولید بازی موبایل
    • تست بازی موبایل
    • پیش از راه اندازی بازی موبایل
    • یک بازی موبایل راه اندازی کنید
    • پست تولید بازی موبایل

آموزش ساخت بازی موبایل در 7 مرحله

مراحل ساخت بازی موبایل

این بخش مراحل توسعه بازی‌های موبایل را بررسی می‌کند و فرآیندها و استراتژی‌های کلیدی را که به ایجاد یک تجربه بازی موفق و جذاب کمک می‌کنند، آشکار می‌کند. از ایده اولیه تا راه اندازی نهایی، توسعه دهندگان نوپا بازی های موبایل می توانند بینش ارزشمندی از مراحل توسعه بازی و مراحل موبایل به دست آورند.

مرحله برنامه ریزی توسعه بازی موبایل

در طول این مرحله از فرآیند ساخت بازی موبایل، کل تیم گرد هم می آیند و طوفان فکری می کنند و ایده های زیادی برای بازی ایجاد می کنند. هنگامی که یک ایده امیدوارکننده پدیدار می شود، تحقیقات گسترده ای برای اطمینان از دوام آن انجام می شود. پس از کسب اطمینان از پتانسیل ایده، تیم به برخی از سوالات اساسی می پردازد.

اول، آنها نوع برنامه بازی موبایلی را که در حال توسعه هستند، تعیین می کنند، که آیا به صورت دو بعدی یا سه بعدی خواهد بود. آنها سپس در مورد پلتفرم مورد نظر برای توسعه تصمیم می گیرند. شناسایی مخاطبان هدف و مشخص کردن ویژگی‌های کلیدی بازی نیز ملاحظات کلیدی است.

پس از پاسخ به این سؤالات اساسی، تیم به برنامه ریزی مدل کسب و کار بازی موبایل، ارزیابی قابلیت های فناوری، تعیین اندازه تیم مورد نیاز و انتخاب موتور بازی مناسب ادامه می دهد. آنها همچنین بودجه و جدول زمانی تخمینی را برای کل پروژه تعیین می کنند و استراتژی های کسب درآمد را برای کسب درآمد از طریق بازی های موبایل در نظر می گیرند.

بهترین استراتژی برای کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

تیم توسعه بازی موبایل شما متشکل از متخصصان متخصص در طراحی، هنر و معماری راه حل است. هر متخصص تخصص خود را برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن با همکاری برای دستیابی به اجماع و نتایج بهینه مشارکت می دهد.

مرحله پیش تولید توسعه بازی موبایل

در طول این مرحله از فرآیند ساخت بازی موبایل، تیم بر پاسخگویی به سوالات مهم در مورد بازی، مانند ژانر، طرح، مخاطبان هدف و منابع مورد نیاز تمرکز می کند. آنها همچنین قوانین و توضیحات بازی از جمله مکانیک، متاگیم و طراحی سفارشی سازی و همچنین سبک بصری و الزامات گرافیکی را تعریف می کنند.

علاوه بر این، تیم سازنده بازی موبایل با عوامل مهمی مانند برنامه برنامه ریزی شده توسعه، نیاز به کمک متخصص بیرونی و تخصیص بودجه برای دستیابی به اهداف خود سروکار دارد.

در طول این مرحله از توسعه بازی های موبایل، ایده های اضافی بر اساس مفهوم اولیه ایجاد شده در مرحله برنامه ریزی تولید می شود. راهنمای تصویری ایجاد شده است که زیبایی شناسی کلی بازی موبایل را به تصویر می کشد. تمام جزئیات ضروری تعیین شده در مرحله پیش تولید در یک سند طراحی بازی موبایلی ثبت شده است که به عنوان نقطه شروعی برای فرآیند توسعه عمل می کند. با تکامل بازی موبایل، بهبودها و به روز رسانی های تکراری در این سند انجام می شود. یک نمونه اولیه کوچک از بازی موبایل برای آزمایش قابلیت زیست مکانیک های اصلی و اطمینان از مطابقت آنها با تجربه گیم پلی مورد نظر ایجاد شد. این مرحله از روند توسعه بازی موبایلی همچنین شامل ارزیابی مکانیک بازی و اصلاح جهت هنری است.

طول مرحله پیش تولید بسته به بودجه پروژه، محدوده و منابع موجود متفاوت است و معمولاً از یک تا سه ماه متغیر است. پس از تکمیل تمام مقدمات لازم، شرکت سازنده بازی های موبایلی با آماده سازی و تجهیز به مرحله بعدی می رود تا چشم انداز را زنده کند.

مرحله تولید بازی موبایل

مرحله تولید جایی است که ایده بازی موبایل شکل می گیرد. تیم طراحان بازی های هنری و موبایلی شخصیت ها، محیط ها و سایر دارایی های ضروری را ایجاد می کنند، در حالی که برنامه نویسان کد می نویسند تا ایده بازی را زنده کنند. مهندسان صدا روی موسیقی، جلوه های صوتی و صداگذاری کار می کنند. مدیران پروژه نقاط عطف را تعیین می کنند و وظایفی را برای اطمینان از هماهنگی مناسب بین بخش ها تعیین می کنند. این مرحله از توسعه بازی‌های موبایل چالش‌برانگیز و شدید است زیرا تیم بازی را می‌سازد و بر مکانیک، سرعت، تعادل، طراحی سطح و صدا تمرکز می‌کند.

مرحله تولید معمولاً شامل چندین مرحله از توسعه بازی است که امکان کشف باگ ها و بهبودها را فراهم می کند. مدت زمان این مرحله از ساخت بازی موبایل بسته به اندازه تیم و پیچیدگی بازی متفاوت است و از ماه ها تا سال ها متغیر است.

تست بازی موبایل

تست بخش مهمی از فرآیند ساخت بازی موبایل است که ارتباط نزدیکی با مرحله تولید دارد. پس از رسیدن به مرحله نامزد انتشار، تست گسترده ای از بازی موبایل انجام می شود. هدف تیم شناسایی هر گونه باگ یا مشکل باقی مانده در بازی است. آنها جنبه هایی مانند حرکت شخصیت و رندر صفحه را ارزیابی می کنند و واکنش های بازیکن را برای تعیین سطح علاقه و درگیری می سنجند.

تست بازی موبایل شامل انواع مختلفی از تست ها است که گاهی اوقات شامل کارهای غیر متعارف مانند دویدن به دیوارها یا پریدن از ساختمان ها می شود. بازیکنان همچنین می توانند در نظرسنجی ها و مصاحبه ها شرکت کنند. هدف ارزیابی جنبه های فنی بازی و ارزیابی جذابیت کلی آن برای بازیکنان بازی موبایل است.

پیش از راه اندازی بازی موبایل

مرحله قبل از راه اندازی یک دوره بحرانی و اغلب اعصاب خردکن برای استودیوهای بازی است. این سؤالاتی را در مورد چگونگی دریافت اولین نسخه قابل پخش بازی موبایل توسط عموم ایجاد می کند.

نگرانی در مورد جذابیت بازی، اشکالات احتمالی و پوشش رسانه ای می تواند باعث ایجاد شک و تردید در خود شود. با این حال، قبل از انتشار رسمی بتا، تلاش های بازاریابی برای گسترش آگاهی از بازی ضروری است.

ناشران معمولاً انتظار دارند که یک ویدیوی تبلیغاتی قانع‌کننده که عناصر سینمایی و نمونه‌های گیم‌پلی یا نسخه‌های نمایشی بازی را نشان می‌دهد باعث ایجاد علاقه در بین بازیکنان بازی شود. ایمن کردن یک مکان در کنوانسیون های اصلی بازی مانند E3 یا PAX برای پیش نمایش انحصاری بازی نیز رایج است. حضور در این رویدادها به شرکت کنندگان امکان می دهد از پیش نمایش های منحصر به فرد لذت ببرند، که باعث ایجاد سر و صدا و پوشش رسانه ای می شود. چنین قرار گرفتن در معرض قراردادهای برجسته بازی به ایجاد پیش بینی و تبلیغات شفاهی مثبت قبل از انتشار رسمی بازی کمک می کند.

استودیوهای مستقل بازی های موبایلی با بودجه بازاریابی محدود در حال بررسی استراتژی های جایگزین مانند تامین مالی جمعی و تبلیغات هستند. اشتراک‌گذاری نسخه‌های بتا با دسترسی زودهنگام با اینفلوئنسرهای بازی آنلاین برای پخش زنده برای مخاطبانشان، یک رویکرد محبوب برای استودیوهای بازی است.

یک بازی موبایل راه اندازی کنید

مرحله راه اندازی، مرحله نهایی پرداخت فرآیند توسعه بازی های موبایلی است. پس از تکمیل تست و رفع اشکالات موجود در بازی موبایل، تیم زمان خود را صرف بهبود بیشتر گرافیک، صدا و گیم پلی می کند تا به بهترین نتیجه نهایی ممکن دست یابد.

پیشرفت‌های گیم‌پلی می‌تواند شامل تنظیم حرکات شخصیت‌ها برای احساس پاسخ‌گویی و طبیعی‌تر شدن، متعادل کردن سطوح دشواری برای ارائه یک چالش خوب، یا معرفی ویژگی‌ها یا مکانیک‌های جدید بر اساس بازخورد جلسات تست بازی باشد.

هنگامی که همه اعضای تیم از کیفیت بازی راضی بودند و نیازی به بهبود بیشتر نیست، بازی موبایل آماده انتشار و توزیع است.

پست تولید بازی موبایل

آخرین مرحله از فرآیند ساخت بازی موبایل، مرحله پس از عرضه است. در طول این مرحله، تیم QA تضمین می کند که بازی با بالاترین کیفیت و بدون خطا باشد. به طور همزمان، تلاش های بازاریابی بازی تا عرضه موفقیت آمیز آن ادامه دارد.

هر یک از اعضای تیم مشتاقانه منتظر این مرحله هستند زیرا پایان سفر طولانی به سمت هدف بازی را نشان می دهد. هنگامی که بازی موبایل منتشر می شود و به بازیکنان در سراسر جهان می رسد، ممکن است باگ ها یا مشکلات جزئی کشف شوند. شناسایی و رفع این مشکلات بخشی از مرحله پس از انتشار است.

در این مرحله از فرآیند ساخت بازی موبایل، تیم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بازی را آماده کرده و توصیه‌های مربوطه را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است به بازیکنان توصیه شود برای امنیت بیشتر در حین بازی از یک شبکه خصوصی مجازی استفاده کنند. توصیه می شود که بازیکنان برای محافظت از اطلاعات شخصی حساس خود از این توصیه ها پیروی کنند.

برای ساخت بازی موبایل خود آماده اید؟

همین حالا اقدام کنید و با اطمینان از تخصص شرکت های پیشرو در ساخت بازی های موبایل، روند ساخت بازی های موبایل را طی کنید. خلاقیت را در آغوش بگیرید، با افراد با استعداد همکاری کنید و یک تجربه بازی جذاب ایجاد کنید. با فداکاری و اشتیاق، ایده بازی موبایل خود را زنده کنید و بازیکنان را در سراسر جهان مجذوب خود کنید.

The post فرآیند توسعه بازی موبایل – راهنمای سریع اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.