منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

با معرفی نسل اول کارت های گرافیک اینتل ، رقابت جدیدی بین این غول آبی و تولیدکنندگان تراشه مانند AMD و Nvidia در حال شکل گیری است که مطمئناً به نفع مصرف کنندگان خواهد بود. بازار گرافیک اکنون از قطب خارج شده است و نماینده قدرتمند دیگری را می بیند که با توجه به سابقه طولانی در صنعت تراشه و توسعه و تحقیقات قابل توجه آن ، انتظار می رود در آینده شاهد رقابت در این بخش باشد. در نسل اول ، اینتل از فناوری پیشرفته و ویژگی های قابل توجهی برای گرافیک خود استفاده کرد. یکی از این ویژگی ها توانایی بهبود کیفیت تصویر با فناوری XeSS است که طبق اطلاعات جدید برای توسعه دهندگان راحت تر از Nvidia DLSS است.

فناوری Intel XeSS همراه بهتر برای توسعه دهندگان است

XeSS در واقع یک فناوری پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن بازسازی تصاویر و بهبود کیفیت آنهاست و حالا اینتل در جدیدترین مصاحبه خود این فناوری را با فناوری رقبا یعنی Nvidia و AMD مقایسه کرده است. در این مصاحبه ، اینتل از نزدیک XeSS را با DLSS مقایسه می کند و برخی تفاوت های کلیدی بین این دو فناوری ، به ویژه در نحوه کاربرد آنها در بازی ها را مورد بحث قرار می دهد.

مهمترین تفاوت که احتمالاً با XeSS وجود دارد و باید به آن توجه داشت این است که این فناوری برای پیاده سازی نیازی به آزمایش جداگانه ندارد. فناوری DLSS برای هر عنوان بازی باید با استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در وضوح 16K آزمایش شود ، اما به نظر می رسد فناوری اینتل روش مشترکی برای اندازه گیری آن دارد. در کنفرانس هفته گذشته ، اینتل این روش را با نشان دادن فناوری XeSS در عمل نشان داد.

فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

یکی از بهترین مهندسین اینتل می گوید XeSS هرگز این نمایش را انجام نداده است و این فناوری هرگز در این نمایش آزمایش نشده است. تمام محتوای موجود در این صحنه که مشاهده کردید حتی به عنوان بخشی از آزمایش فناوری استفاده نشده است. به گفته اینتل ، این امر توسعه برنامه های XeSS را برای توسعه دهندگان آسان می کند. در واقع ، لازم است که این فناوری را نه در سطح راننده ، بلکه در موتور بازی مورد نظر توسعه دهنده پیاده سازی کنید.

فناوری پیشرفته اینتل و مرزهایی که باید جابجا می شد

اینتل همچنین گفت که فناوری XeSS نه تنها در سخت افزارهای خاص در گرافیک Arc قابل استفاده است ، بلکه می تواند در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد و سازندگان می توانند از این فناوری بر روی سخت افزار اینتل یا هر گرافیکی از طریق همان API استفاده کنند. آنها دیگر با ساختار DP4a اعمال نمی شوند. این شامل AMD ، تراشه های Nvidia و البته گرافیک یکپارچه اینتل در سال های اخیر است. اینتل همچنین تأیید کرده است که این فناوری می تواند در هر سخت افزاری که از Shader Model 6.4 پشتیبانی می کند استفاده شود (اینتل نسخه 6.6 را توصیه می کند). اینتل برنامه ای برای پشتیبانی از FP16 یا FP32 ندارد ، بنابراین استفاده از هسته های Tensor هنگام اجرای XeSS روی کارت های Nvidia RTX امکان پذیر نیست.

فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

به گفته اینتل ، مانند فناوری های DLSS و FSR ، فناوری XeSS این شرکت دارای حالت های کیفی متفاوتی است و در رزولوشن های مختلف کار می کند. نمایش فناوری شرکت نشان داد که چگونه می توان وضوح تصویر را از FHD 1080p به 4K افزایش داد. این حالت در فناوری های انویدیا و AMD به نام Performance Mode موجود است. اینتل در حال آزمایش XeSS AI با وضوح 32K است ، در حالی که Nvidia وضوح 16K را برای فناوری DLSS آزمایش می کند. تصاویر مرجع مورد نظر اینتل برای آزمایش فناوری خود 64 نمونه در هر پیکسل داشت.

فناوری XeSS برای Nvidia-Intel DLSS و دوستی توسعه دهندگان

اینتل معتقد است که برای استقرار در سطح برنامه ریزی شده ما باید از مرزها عبور کنیم ، بنابراین استفاده از Microsoft DirectML امکان پذیر نبود. برای بهینه سازی همه قابلیت های شخصی مورد نظر ، لایه های سفارشی و موارد مشابه ، به منظور دستیابی به سطح بسیار بالایی از بهره وری ، باید بر محدودیت ها غلبه کنیم. آنچه DirectML در حال حاضر برآورده نمی کند. اینتل تأیید کرده است که فناوری XeSS به تدریج به یک پلتفرم منبع باز تبدیل می شود و برای همه توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود.

  • قابلیت اورکلاک گرافیک Intel ARC در حین پخش درایور
  • گرافیک احتمالی Intel ARC Alchemist Graphics – بهتر از 3070؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما برای عموم منتشر نخواهد شد.