منو سایت

مدل کسب و کار Etsy، چگونه Etsy پول در می آورد؟

 تاریخ انتشار :
/
  تکنولوژی
مدل کسب و کار Etsy، چگونه Etsy پول در می آورد؟


آنچه در سال 2005 به عنوان یک وب سایت کوچک شروع شد، اکنون به شرکتی تبدیل شده است که در سال 2020 به درآمد 1.7 میلیارد دلاری دست یافت. Etsy، یک بازار آنلاین برای هنرمندانی که محصولات دست ساز و منحصر به فرد را به مخاطبان علاقه مند در سراسر جهان می فروشند، ارزش خود را به عنوان یک تجارت موفق ثابت کرده است. مدل. بسیاری از مردم مدل کسب و کار Etsy را مقایسه می کنند

با آمازون یا eBay. تفاوت بین Etsy و سایر خرده‌فروشان اصلی الکترونیکی این است که Etsy در یک بخش خاص فعالیت می‌کند و بر ارائه ارزش باورنکردنی به خریداران و خرده‌فروشان ثبت‌شده در سایت خود تمرکز می‌کند.

بسیاری از کارآفرینان می‌خواهند کسب‌وکاری مانند Etsy را در دسته‌های هنری یا دیگر دسته‌های تخصصی ایجاد کنند. در این وبلاگ استراتژی کسب و کار etsy را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و دلایل موفقیت آن را بررسی خواهیم کرد.

مدل کسب و کار Etsy

مدل کسب و کار Etsy به سوالات شما مانند ارزش پیشنهادی Etsy چیست؟ مشتریان او چه کسانی هستند؟ ساختار هزینه Etsy؟ کانال های توزیع Etsy؟ Etsy چگونه پول در می آورد؟

مدل کسب و کار Etsy، چگونه Etsy پول در می آورد؟

پیشنهاد ارزش Etsy

پیشنهاد ارزشمند Etsy برای فروشندگان این است که به هنرمندان و مجموعه دارانی که محصولات قدیمی دارند اجازه می دهد تا محصولات خود را به صورت آنلاین بدون نگرانی از مشکل تحویل بین المللی بفروشند.

Etsy به فروشندگان اجازه می دهد تا محصولات خود را به جهان ارائه دهند، در حالی که قیمت فروش ترجیحی خود را تعیین می کنند. فروشندگان می توانند هر تعداد محصول را که بخواهند نمایش دهند و حتی می توانند محصولات خود را برچسب گذاری کنند تا خریداران بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند.

پیشنهاد ارزشمند برای خریداران اقلام کمیاب و محصولات دست ساز این است که بتوانند این محصولات را از خانه خود سفارش دهند.

کانال های توزیع Etsy

کانال های توزیع قوی قدرت Etsy هستند. از طریق این کانال‌های توزیع، Etsy می‌تواند به مخاطبان گسترده‌تری دست یابد و محصولات خود را به طور موثر بفروشد.

کانال های توزیع Etsy در زیر آمده است.

  • پلت فرم خود Etsy
  • رسانه های اجتماعی Etsy را اجرا می کنند
  • رویدادها و سمینارهای Etsy
  • توسعه برنامه های وابسته
  • تبلیغات آنلاین و آفلاین
  • دهان به دهان

ساختار هزینه Etsy

در اینجا مناطق مختلفی وجود دارد که Etsy برای اجرای این پلتفرم پول خرج می کند.

  • خدمات مشتری
  • هزینه های تحویل
  • پشتیبانی از پلتفرم
  • هزینه های بازاریابی
  • حقوق
  • تحصیلات فروشنده

مدل درآمد Etsy

Etsy طیف گسترده ای از مدل های درآمدی دارد زیرا از طریق کارمزد تراکنش، کارمزد لیست، هزینه تبلیغات، هزینه پردازش پرداخت و هزینه اشتراک درآمد کسب می کند. در طول سال‌ها، مدل کسب‌وکار Etsy تکامل یافته است و این شرکت اکنون درآمد خود را در مراحل مختلف سفر با خریدار فراهم می‌کند.

در اینجا مدل درآمد Etsy را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

لیست هزینه ها

Etsy هزینه ثابتی معادل 0.20 دلار برای هر کالای فهرست فروشندگان دریافت می کند. چه کالایی فروخته شود یا نه، از فروشندگان پول دریافت می شود. با این حال، اگر فروشندگان انتخاب کنند که مورد را در خصوصی منتشر کنند، فقط زمانی که کالا فروخته شود، هزینه از آنها کسر می شود.

لیست های Etsy.com چهار ماه دیگر منقضی می شوند و فروشندگان باید 0.20 دلار هزینه تمدید بپردازند. تا زمانی که فروشندگان تصمیم نگیرند، آگهی ها به صورت خودکار هر 4 ماه یکبار تمدید می شوند.

هزینه های تبلیغاتی و تبلیغاتی

Etsy با ارائه هزینه های تبلیغاتی و تبلیغاتی، محصولات فروشندگان فهرست شده در پلتفرم خود را تبلیغ می کند. Etsy خدماتی مانند تبلیغات Etsy و تبلیغات خارج از سایت را ارائه می دهد.

تبلیغات Etsy در فضاهای زیر ظاهر می شود.

  • نتایج جستجو
  • صفحات دسته بندی
  • صفحات بازار

فقط زمانی از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می شود که کاربران روی یک تبلیغ کلیک کنند. قیمت‌های CPC (هزینه به ازای هر کلیک) بسته به جایگاه آگهی، دسته‌بندی و کشور متفاوت است.

Etsy علاوه بر تبلیغات محصولات در وب سایت خود، با قرار دادن تبلیغات خارج از سایت در پلتفرم های شخص ثالث مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو به فروشندگان کمک می کند. Etsy تنها زمانی برای تبلیغات خارج از سایت هزینه دریافت می کند که کاربر روی پیشنهاد کلیک کند و خرید را ظرف 30 روز پس از کلیک انجام دهد. Etsy دستورات اجرا شده را از طریق مسیر خارج از سایت به عنوان دستورات اختصاص داده شده فراخوانی می کند.

هنگام فروش خارج از سایت با تلاش Etsy، فروشنده حدود 12-15٪ از قیمت فروش را به عنوان کمیسیون پرداخت می کند. میزان پورسانت پرداختی از طریق سفارشات منتسب معمولاً به فروش فروشگاه Etsy در 365 روز قبل بستگی دارد.

مدل

فروشندگان Etsy می توانند با استفاده از Pattern، یک سازنده وب سایت، فروشگاه های خود را بسازند. Pattern مزایای بسیاری را به فروشندگان ارائه می دهد، از جمله توانایی ایجاد تعداد نامحدود تبلیغات، سیستم تجزیه و تحلیل وب دقیق، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ نویسی و به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی. برای فروش های انجام شده از طریق وب سایت های دارای الگو، Etsy هیچ هزینه ای برای تبلیغات یا تراکنش ها دریافت نمی کند. برای کاربرانی که یک الگو را انتخاب می کنند، Etsy به مدت 30 روز هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. پس از 30 روز، Etsy 15 دلار به عنوان هزینه اشتراک ماهانه دریافت می کند.

کارمزد تراکنش

Etsy برای تمام فروش هایی که از طریق وب سایت خود انجام می شود، 5٪ کمیسیون دریافت می کند. همچنین ممکن است هزینه تحویل و بسته بندی یک محصول هدیه از تاجر دریافت شود. حتی پس از افزایش کمیسیون تراکنش از 3.5 درصد به 5 درصد، Etsy توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای فروشندگان حفظ کند. رقبای Etsy، مانند eBay و Amazon، چیزی بین 8 تا 15٪ به عنوان کمیسیون دریافت می کنند.

اشتراک ها

برای آن دسته از فروشندگانی که چیز اضافی می خواهند، Etsy پیشنهادی به نام Etsy Plus دارد. این سرویس دارای چندین ویژگی برای افزایش فروش است و Etsy ماهانه 10 دلار به عنوان هزینه اشتراک دریافت می کند.

ویژگی های Etsy Plus

  • گزینه های سفارشی سازی پیشرفته
  • مزایایی مانند کارت ویزیت و جعبه های تحویل شخصی
  • هنگام بازگرداندن اقلام به انبار به مشتریان علاقه مند اطلاع می دهد
  • وام Etsy 5 دلاری
  • اعتبار برای 15 آگهی
  • دامنه های فروشگاهی رایگان
  • 50% تخفیف برای ثبت نام .com و .net

هزینه های پردازش پرداخت

Etsy برای ارائه یک تجربه واقعاً یکپارچه برای فروشندگان و مشتریان بین المللی خود، طیف گسترده ای از روش های پرداخت را در بسیاری از ارزهای بین المللی ارائه می دهد. مشتریان می توانند از طریق گزینه های Etsy زیر پرداخت کنند.

  • کارت های بدهی
  • کارت های اعتباری
  • کارت هدیه
  • وام Etsy
  • پی پال، اپل پی و گوگل پی

برای تسهیل این تراکنش‌های پرداخت، Etsy علاوه بر کمیسیون بهره، کارمزد ثابتی را نیز دریافت می‌کند. در حالی که هزینه ثابت معمولاً 0.3 دلار است، درصد کمیسیون از 3-6٪ متغیر است. مقدار دقیق تراکنش به کشوری که حساب بانکی فروشنده در آن قرار دارد بستگی دارد.

Etsy تقریباً 1/4 درآمد خود را از خدماتی که به فروشندگان ارائه می دهد به دست می آورد. فروشندگان جاه طلب سعی می کنند با استفاده از خدماتی که Etsy ارائه می دهد، از دیگران در Etsy پیشی بگیرند. بازارهای به خوبی تثبیت شده مانند Etsy نه تنها از کمیسیون فروش بلکه از رقابت بین فروشندگان نیز سود می برند.

درآمد Etsy از خدمات تقریباً یک چهارم کل درآمد آن را تشکیل می دهد. این نشان می‌دهد که چگونه بازارهای مستقر نه تنها از کمیسیون‌ها، بلکه از رقابت شدید فروشندگانشان نیز سود می‌برند.

دلایل موفقیت Etsy

موفقیت خارق العاده Etsy به عنوان یک بازار ممکن است به این دلیل باشد که Etsy حوزه محدودی از هنر و کلکسیون را انتخاب کرده است. در حالی که رقبایی مانند eBay و Amazon نیز چنین مواردی را در پلتفرم خود فهرست می‌کنند، اما نتوانسته‌اند موفقیت Etsy را در هنرها و کلکسیون‌ها تکرار کنند. ما به دلایل موفقیت خارق العاده Etsy خواهیم پرداخت.

نتایج جستجوی دقیق

نحوه عملکرد Etsy برای ارائه نتایج جستجوی دقیق به کاربران خود یکی از دلایل اصلی موفقیت Etsy است. Etsy یک الگوریتم جستجوی نتیجه‌گرا دارد که دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نه فقط با عبارات جستجو مطابقت داشته باشد. در Etsy کاربران برای یافتن محصولات شخصی و یکپارچهسازی با سیستمعامل می آیند و این محصولات منحصر به فرد خواهند بود.

بنابراین، تهیه الگوریتم جستجویی که نتایج جستجوی دقیقی را برای این محصولات ارائه کند، بسیار دشوار است. Etsy در این زمینه کار بسیار خوبی انجام داد و این یکی از دلایل اصلی موفقیت Etsy است.

دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان هنوز هم یکی از مؤثرترین اشکال تبلیغات و بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی موبایلی است. زمانی که Etsy راه اندازی شد، تنها سایتی بود که محصولات هنری و یکپارچهسازی با سیستمعامل می فروخت. بسیاری از مشتریان اولیه Etsy زنان بودند و Etsy به شدت به تبلیغات شفاهی متکی بود. Etsy فاش کرده است که 2 نفر از 3 مشتری Etsy زن هستند و تبلیغات دهان به دهان در محافل زنان دلیل اصلی فروش Etsy است.

API های پیشرفته

Etsy API خود را به توسعه دهندگان ارائه می دهد. Etsy API به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های تحت وب و موبایل خود را ایجاد کنند. اکوسیستم Etsy به این ترتیب در حال رشد است و Etsy مشتریان جدیدی به دست می آورد.

حمایت قوی از هنرمندان

Etsy اطمینان حاصل می کند که هر زمان که هنرمندان به Etsy نیاز داشته باشند، در دسترس آنها باشد. این شرکت برای هنرمندان محلی سمینارهایی برگزار کرد و در کنار آنها ایستاد تا خدمات پشتیبانی از جمله مشاوره تجاری ارائه دهد. Etsy حتی در برخی موارد وام های کوچکی به هنرمندان خوش آتیه داده است.

حمایت قوی Etsy از هنرمندان موقعیت او را در جامعه هنری بهبود بخشید و هنرمندان بیشتری شروع به فروش در Etsy کردند. با پیوستن هنرمندان بیشتری به Etsy، افراد بیشتری شروع به خرید از Etsy کردند و یک چرخه مثبت برای Etsy ایجاد کردند.

از مدل کسب و کار Etsy بیاموزید

Etsy یک مدل تجاری پایدار دارد که بر اساس اعتماد هنرمندان و خریداران محصولات هنری ساخته شده است. پشتیبانی قوی ای که Etsy از هنرمندان خود ارائه می کند، این واقعیت که Etsy همچنان ارزان ترین مکان برای فروش مصنوعات شخصی و کلکسیونی است، و مزیت اولین حرکت در بازار هنر آنلاین، بادهای زیادی است که باعث رشد Etsy می شود. اکوسیستم کارآفرینی Etsy یک چرخه با فضیلت ایجاد کرده است که با گذشت زمان تشدید می شود. این امکان وجود دارد که طرح تجاری Etsy را برای بازار محلی خود کپی کنید و حتی آن را بهتر کنید. برای ایجاد یک بازار آنلاین مانند Etsy با بهترین توسعه دهندگان تجارت الکترونیک تماس بگیرید.

انتشارات مدل کسب و کار Etsy، چگونه Etsy درآمد کسب می کند؟ برای اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.