
در حالی که ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد، اکثر متقاضیان کارآفرینان خرد یا کارآفرینان خرد هستند، نه کارآفرینان. به همان اندازه که ساده است، افرادی که ایده های عالی دارند با یک قدم کوچک شروع می کنند که شامل منابع محدود، بودجه محدود، و تنظیم مناسب است. آنها راه حل های تکنولوژیکی ویژه ای برای شرکت های خرد با کمتر از ده کارمند دارند.
محصولات و خدمات ارائه شده در این ایده تجاری نیز محدود است، زیرا تجار جوان، به ویژه مبتدیان در این زمینه، بر تسلط بر ابعاد کمتری نسبت به رویکردی چندوجهی اما مبهم تمرکز می کنند.
کارآفرینی خرد – تعریف
این اصطلاح برای یک ایده تجاری برای کار با چند کارمند یا بدون کارمند استفاده می شود. اگر شما در همه چیز کامل و منحصر به فرد هستید، مانند راه اندازی یک شرکت، مراقبت از بازاریابی، بودجه بندی و مواردی از این دست، پس شما یک کارآفرین خرد هستید.
به معنای واقعی کلمه، کارآفرینی خرد ایده ای برای اداره یک کسب و کار بسیار کوچک است. بنابراین، چنین ایده ای باعث می شود که فرد در ایجاد تعادل بین شیوه زندگی در حین اداره یک تجارت که پرشور است، بهتر عمل کند. موفقیت یا شکست کسب و کار فقط مدیون کارآفرینان خرد است و هیچکس اهمیتی نمی دهد. برون سپاری پروژه ها یا استخدام توسعه دهندگان و کارشناسان از رادار شما خارج است زیرا بهتر است خودتان این کار را انجام دهید.
تصویر کوچکی از کارآفرینی خرد
کارآفرینان خرد دوست دارند کسب و کارهای کوچک را اداره کنند و کمتر در آینده نزدیک توسعه پیدا می کنند. در واقع، چنین تاجران شجاعی قبل از اینکه بخواهند گستره محصولات یا خدمات را گسترش دهند، ابتدا به هسته اصلی خود می رسند.
آنها به اقتصاد فکر می کنند. آنها از خانه کار می کنند و پول خود را برای فضای اداری طولانی خرج نمی کنند. آنها به جای “ورود” به هر بخشی به “ضمانت” اعتقاد دارند. و درآمد آنها دوباره به همان کسب و کار می رود. ساده ترین مثال یک کارآفرین خرد داشتن خانه و انتشار آن در Airbnb است. یا شاید شما یک وبلاگ نویس مسافرتی، معلم یا عکاس هستید که تجارت مناسب خود را اداره می کند.
کارآفرینی خرد با کارآفرینی متفاوت است
اگرچه هر دو ایده مبتنی بر مجموعه قوانین خاص خود هستند و صاحبان آنها از مزایایی مانند کار بر روی مدلهای تجاری انعطافپذیر و فرصتهای نامحدود برای کسب سود بهره میبرند، کارآفرینی خرد بیشتر از ایده دیگر متمرکز و کلیشهای است. کارآفرینان خرد در مقیاس کوچک باقی می مانند و به زودی به دنبال کارآفرین های بزرگتر نیستند.
آنها به جای سرمایه گذاری زیاد، به توانایی خود در مدیریت عملیات رسمی تکیه می کنند، چند کارمند را استخدام می کنند و ترجیح می دهند دفتر خود را در خانه یا فضاهای کوچکتر راه اندازی کنند.
یک ایده معمولی برای کارآفرینی خرد، بر خلاف کارآفرینانی که دائماً کسب و کار خود را گسترش می دهند، اداره یک کسب و کار با حداقل نیازها و فضای کاری است.
کارآفرینی خرد نیز می تواند نتیجه تلاش های خستگی ناپذیری باشد که بیهوده به پایان می رسد. بدیهی است که بسیاری از کارآفرینانی که نمی توانند به ایده های تجاری خود دست پیدا کنند، در نهایت به کارآفرینان خرد تبدیل می شوند. مشکلات در دستیابی به بودجه، فضای کاری و تجربه عملیاتی لازم می تواند منجر به کنار گذاشتن ایده کسب و کار با یک “نوبت طولانی” در کوتاه مدت با حداقل کارکنان و هزینه ها شود.
«ما می خواستیم ویترین مغازه را باز کنیم و Kickstarter را راه اندازی کنیم، اما شکست خورد. سعی کردیم وام بگیریم و نشد. گفتیم خوب، بیشتر از آنچه میخواستیم طول میکشد، بنابراین به ساخت پاپآپها ادامه میدهیم. “- جرارد کلاس، صاحب Soul Bowl MN
کارآفرینی خرد شامل آینده نگری نمی شود. درعوض، کارشناسان کسب و کارهای کوچک به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند در محل تصمیم بگیرند. کارآفرینان خرد چندوظیفه ای دارند و بهره وری بیشتری دارند زیرا بیشتر به خود متکی هستند تا دیگران. آنها به شدت از یک لیست کارها پیروی می کنند و برای فعالیت های دیگر وقت نمی گذارند، زیرا موفقیت ایده کسب و کار آنها کاملاً به تعهد و بهره وری شخصی بستگی دارد.
مزایای کارآفرینی خرد
برای کارآفرینان خرد، بزرگتر همیشه بهتر نیست. آنها کسب و کار خود را متفاوت درک می کنند و بنابراین مدل کسب و کار آنها برعکس عمل می کند. کسب و کار بزرگتر می تواند به معنای درآمد بیشتر باشد، اما کارآفرینان خرد می گویند که همه اینها مسئولیت های بیشتر، منابع بیشتر و در نهایت پیچیدگی بیشتری به همراه دارد.
با این حال، در برخی موارد، ایده کارآفرینی خرد ممکن است به کارآفرینی تبدیل شود، اما ممکن است خیلی دیرتر به وجود بیاید. مزایای قابل توجهی که کارشناسان مشاغل کوچک برای آن تلاش می کنند رشد شخصی و درآمد بیشتر با استفاده از محصولات و خدمات یکسان بدون گسترش آنها به هیچ جهتی است.
در اینجا برخی از مزایای دیگر وجود دارد –
تجارت از هر جهت، از هر فرصتی
اگرچه کارآفرینی خرد در حال کار بر روی یک مدل کسب و کار مستقل است که محصولات و خدمات محدودی را شامل می شود، چشم انداز آن برای کشیدن کسب و کار 360 درجه آن را به یک ایده منحصر به فرد تبدیل می کند. کارآفرینان خرد در بررسی فرصتهای تجاری از رویدادهای متعددی که با آن روبرو هستند، متخصص هستند.
برای مثال، یک وبلاگ نویس مسافرتی ممکن است فرصتی پیدا کند تا از تهیه یک غذای خیابانی که برای مردم محلی رایج است اما برای مخاطبان بین المللی منحصر به فرد است، فیلم بگیرد.
به عنوان مثال، آشیش سریواستاو، اینستاگرامر، ویدئویی از یک فروشنده غذای خیابانی از سورات هند در مورد درست کردن یک غذای محلی با تخم مرغ ترد (به نام Egg Golgappa) به اشتراک گذاشته بود. اگرچه این غذا برای مردم محلی آشنا بود، اما برای سرآشپزها در همه جا یک علاقه ملی ایجاد کرد و در مدت زمان بسیار کوتاهی صدها هزار بازدید از آن به ارمغان آورد.
تعادل کار و زندگی بهتر
کارآفرینی خرد تعادل شخصی کار و زندگی را ارائه می دهد که بهتر و آسان تر از سایر ایده های تجاری است. کارشناسان کسبوکارهای کوچک روسای خودشان هستند و بنابراین نقشها و مسئولیتهای خود را تعریف میکنند، از جمله ساعات کار، اوقات فراغت و حتی انتخاب مشتریان برای کار و برخورد.
بهترین بخش کارآفرینی خرد، داشتن آزادی برای مشغول ماندن برای ساعات خاص و گسترش کسب و کار خود با سرعت خود است. چنین آزادی به کنترل استرس جسمی و روحی کمک می کند و در نهایت استرس را کاهش می دهد.
کاهش هزینه های سربار
هزینه های سربار در کارآفرینی خرد به دلیل کوچکتر بودن تیم، خدمات و محصولات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هزینه های حقوق و دستمزد، اجاره فضای اداری، لوازم مصرفی و نگهداری بخش زیادی از بودجه هر شرکت را می خورد که در مورد مشاغل کوچک به مقدار ناچیزی کاهش می یابد.
ارتباط انعطاف پذیر، بهترین نتایج
کارآفرینان خرد اغلب با مشاوران عملکردی مرتبط هستند که می توانند در هر زمانی استخدام شوند.
مشارکت خلاقانه با متخصصان دیگر در بخشهای مختلف یا حتی شرکتها میتواند به آنها کمک کند تا پروژههای خود را بدون آزار و اذیت برای حفظ یک رابطه حرفهای برای مدت طولانی انجام دهند.
همکاری پروژه محور می تواند به کارآفرینان خرد کمک کند تا بهترین بازار را در بازار انتخاب کنند بدون اینکه راکد بمانند یا به پروژه های آتی وابسته باشند.
راه حل های تکنولوژیکی برای شرکت های خرد
کارآفرینان خرد بودجه محدودی دارند و بنابراین نمی توانند هزینه زیادی را برای راه حل های فناوری اطلاعات سازمانی مانند CRM و ERP هزینه کنند. ابزار نرمافزاری با حداقل ویژگیها و مدیریت دادههای میکرو برای کسبوکارهای کوچک با کمتر از ده کارمند کار بسیار خوبی را انجام میدهد.
راه حل های فناوری اطلاعات برای کارآفرینان خرد بسیار سفارشی خواهد شد. در واقع، اکثر صاحبان بسیاری از استارتآپها ابزارهای نرمافزار رایگان با ویژگیها و عملکرد محدود را انتخاب میکنند. چنین تاجرانی که چندان نگران حریم خصوصی داده نیستند، با سرورهای محلی یا حتی ارائه دهندگان خدمات وب و برنامه تلفن همراه شخص ثالث برای عملیات تجاری خود موافقت می کنند. راه حل های آماده فناوری اطلاعات برای مشاغل کوچک معمولاً اولین و ترجیح داده شده برای کارآفرینان خرد است.
بهترین گزینه دیگر برای راهحلهای فناوری شرکتهای کوچک، استخدام یک توسعهدهنده مستقل برای راهحلهای سفارشی در صورت تمایل است. مشاوره فناوری و کسب و کار برای آنها هزینه بیشتری دارد و بنابراین می توان از آنها اجتناب کرد، زیرا شرکت های خرد اغلب می توانند با برخی از شرکت های موجود برای این نوع تجارت مقایسه شوند.
شرکت های کوچک می توانند نمونه ها یا نمونه های اولیه ابزارهای نرم افزاری موجود در بازار را نمایش دهند. واگذاری راهکارهای فناوری اطلاعات به فریلنسرها از طریق مذاکره برای دریافت بهترین قیمت ها امکان پذیر است و باید انجام شود.
پیش بینی برای شرکت های خرد
در واقع، در تمام بخشهای تجاری، کارآفرینان خرد با چالشهای متعددی مانند رقابت شدید کسبوکارها و شرکتهای چند ملیتی، اقتصاد طولانیمدت و بازار بسیار پرنوسان مواجه هستند. با این حال، آنها حداقل در معرض خطر هستند. برای غلبه بر همه موانع برای دستیابی به یک بازار بزرگتر و جهانی، کارآفرینان خرد شروع به استفاده از جدیدترین ابزارهای Startup Enterprise و بسته های فناوری استارتاپ کرده اند. غول هایی مانند آمازون و علی بابا بدون در نظر گرفتن مناطق و بازارها، نوید رشد باورنکردنی در ایده های کارآفرینی خرد را می دهند.
از سوی دیگر، برون سپاری راه حل های فناوری اطلاعات برای فریلنسرها و استارت آپ های کوچک فراساحلی در سال های اخیر چندین برابر افزایش یافته است. تعداد صاحبان مشاغل کوچک که با توسعه دهندگان از راه دور با یک معامله سودآور برای دستیابی به نتایج هدفمند همکاری می کنند، افزایش خواهد یافت. در صنایع کوچک در سراسر جهان با برنامه های شخص ثالث و پلتفرم های تجاری که از آنها پشتیبانی می کنند، چیزهای زیادی در حال رخ دادن است.
نشریه کارآفرینی خرد – کسب و کار کوچک به موفقیت بزرگ اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.