منو سایت

  • خانه
  • تکنولوژی
  • 10 اشتباه بزرگ در توسعه اپلیکیشن های موبایل و راه حل های آن

10 اشتباه بزرگ در توسعه اپلیکیشن های موبایل و راه حل های آن

 تاریخ انتشار :
/
  تکنولوژی
10 اشتباه بزرگ در توسعه اپلیکیشن های موبایل و راه حل های آن


اکوسیستم اپلیکیشن ها به طور پیوسته در حال رشد است و تعداد دانلود اپلیکیشن ها در سه ماهه اول سال 2022 به 37 میلیارد دلار رسیده است. رشد 11 درصدی نسبت به سال گذشته در هر دو فروشگاه اپل و گوگل پلی استور برای نشان دادن افزایش هزینه اپلیکیشن ها به میزان 33 میلیارد دلار، که 42 درصد نسبت به دو سال گذشته افزایش یافته است.
این نشان می دهد که بازار توسعه اپلیکیشن موبایل هنوز به اوج خود نرسیده است.

خوب، برای همه چیز یک برنامه وجود دارد. با این حال، مناطقی وجود دارند که در بازار اشباع ناشناخته باقی می مانند که به کسب و کار مزیت می بخشد. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که راه‌حل‌های کاربردی منحصربه‌فردی را راه‌اندازی می‌کنند، بقا و پیشرفت در بازار را چالش برانگیز می‌دانند.

نرخ موفقیت برنامه بسیار کمتر است، اگرچه برنامه به وفور منتشر می شود. در عصر دقت و دقت، صرف زمان، تلاش و دلار برای ساختن یک برنامه کاربردی با کارایی بالا، بدون خطا، ایمن و قابل اعتماد ضروری است. یک اشتباه در توسعه اپلیکیشن موبایل می تواند باعث حذف نصب اپلیکیشن توسط کاربران شود که منجر به از کار افتادن اپلیکیشن موبایل می شود.

برنامه های بسیاری مانند Vine، Hailo، Auctionata، Google wave، YikYak و Rdio وجود دارند که پس از چندین ماه یا سال راه اندازی شکست خوردند. توسعه دهندگان اپلیکیشنی که دستور موفقیت یک اپلیکیشن موبایل را با استفاده از مواد اولیه درست تهیه می کنند، می توانند با خطاهای احمقانه در توسعه اپلیکیشن موبایل و شیوه های تجاری اشتباه، اپلیکیشن را از بین ببرند. جلوگیری از همه مواردی که منجر به خرابی اپلیکیشن موبایل می شود بسیار مهم است.

بهترین شرکت های توسعه نرم افزار دارای بهترین توسعه دهندگان برنامه هستند که اطمینان حاصل می کنند که خطاهای رایج توسعه رخ نمی دهد و باعث ایجاد سر و صدای زیادی در بازار می شود. این وبلاگ تمام دلایلی را که منجر به خرابی اپلیکیشن موبایل می شود و راه حل هایی برای غلبه بر آنها فهرست می کند.

چه اشتباهاتی در توسعه اپلیکیشن موبایل باعث از کار افتادن اپلیکیشن می شود؟

جای خالی را نمی توان پر کرد

در عصر پویا، مردم انتظار دارند چیزهای جدیدی را در برنامه تلفن همراه شما ببینند. هنگامی که ویژگی های برنامه یا USP اصلی نباشد، این باعث می شود کاربر احساس کند که یک کپی از برنامه های موجود است که مانع از استفاده از برنامه می شود. این خطای توسعه باعث موفقیت یا پیشرفت برنامه شما در طولانی مدت نمی شود.

پاسخ: یک برنامه کاربردی منحصر به فرد ایجاد کنید که با دقت و به کمال طراحی شده است تا شکاف بازار را با فناوری تلفن همراه پر کند. زمانی که مشکلات واقعی کاربران با اپلیکیشن موبایل حل شد، احتمالا کاربران بارها از اپلیکیشن بازدید و استفاده خواهند کرد.

هیچ تحقیق عمیقی وجود ندارد

یک کسب و کار نمی تواند با یک برنامه کاربردی موفق شود، اگر چیز مناسب را در زمان مناسب به مخاطبان ارائه ندهد. وقتی نمی دانید مصرف کنندگان چه می خواهند، نمی توانید به آنها خدمت کنید. این نشان می دهد که تحقیقات عمیق و تجزیه و تحلیل مناسب برای تعیین انتظار مصرف کنندگان بسیار مهم است. به عنوان مثال، زمانی که یک کسب‌وکار پول زیادی را برای ساخت یک اپلیکیشن خرده‌فروشی سرمایه‌گذاری می‌کند، باید تکالیف خود را در مورد آنچه رقیب انجام می‌دهد، پیش‌بینی مخاطبان هدف و روندهای در حال تحول انجام داد. اگر این کار انجام نشود، کاربران به زودی برنامه را حذف خواهند کرد.

پاسخ: بازی حدس زدن، آینده برنامه را در تاریکی قرار می دهد. تصویر واضحی از انتظارات و رقابت مصرف کننده برای هموار کردن راه برای موفقیت مورد نیاز است. تحقیق و تجزیه و تحلیل مناسب به برنامه اجازه می دهد تا به مکان مناسب برسد.

در مورد تعداد پلتفرم ها مطمئن نیستم

قبل از ایجاد محدوده پروژه و استقرار پروژه در طبقه توسعه، مهم است که در مورد پلتفرمی که برنامه به آن ارسال می شود، تصمیم بگیرید. انتخاب پلت فرم یک فرآیند حیاتی است که باید از قبل تصمیم گیری شود. در غیر این صورت، تضمین موفقیت حماسی غیرممکن است. به عنوان مثال، مخاطبان اپل مایلند برای ویژگی های منحصر به فردی که بهترین تجربه را ارائه می دهند، هزینه بیشتری بپردازند، که در مورد پایگاه کاربری اندروید صدق نمی کند. بهتر است برنامه را در پلتفرم هایی ایجاد و راه اندازی کنید که مخاطبان به ویژگی های درجه یک اهمیت می دهند.

پاسخ: ابتدا، دریابید که مخاطب هدف شما در کدام پلتفرم بیشتر فعال است. این خطر ایجاد یک برنامه کاربردی برای پلتفرم را کاهش می دهد، جایی که جذب کاربران به یک مهره سخت تبدیل می شود. خب، اندروید و iOS پلتفرم های محبوبی هستند که طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می دهند، اما شروع با یک پلتفرم و سپس گسترش برنامه به پلتفرم های دیگر می تواند کمک کننده باشد.

ویژگی ها را به روشی نامتعادل اضافه کنید

برنامه غنی از ویژگی که مشکلات زندگی واقعی را حل می کند خوب است، اما مصرف بیش از حد هر چیزی خوب نیست. همین امر در مورد ایجاد ویژگی های بیش از حد در برنامه نیز صدق می کند. برنامه با ویژگی های اساسی باید با ویژگی های منحصر به فرد تکمیل شود تا با رقبا همگام شود.

با این حال، گاهی اوقات کارآفرینان برنامه را با ویژگی‌های بسیار زیادی بارگذاری می‌کنند که کاربران را گیج می‌کند یا غرق می‌کند. ویژگی های بیش از حد بر قابلیت استفاده برنامه و تجربه ای که ارائه می دهد تأثیر منفی می گذارد. افزایش پیچیدگی منجر به شکست برنامه تلفن همراه می شود.

پاسخ: ایده خوبی است که برنامه ای را با ویژگی های اولیه ای که کاربران هدف انتظار دارند اجرا کنید. بعداً بهبود تدریجی برنامه با ویژگی‌های اضافی بهترین روشی است که به تجزیه و تحلیل واکنش کاربران نسبت به افزوده‌های جدید و اثربخشی برنامه کمک می‌کند.

تجربه کاربری وحشتناک

این عصر تجربه است که در آن مصرف کنندگان مایلند برای بهترین تجربه هزینه بیشتری بپردازند. این نشان می‌دهد که شرکت‌ها باید زمان، منابع و دلار بیشتری سرمایه‌گذاری کنند تا اپلیکیشن تجربه‌ای شگفت‌انگیز را ارائه دهد.

به عنوان مثال، تعداد زیاد فیلدها در صفحه ثبت نام، فرآیند درج را خسته کننده می کند، که باعث می شود کاربران نتوانند فرآیند ثبت نام مورد نیاز برای استفاده از برنامه را تکمیل کنند. ساختار ناوبری ضعیف به کاربران اجازه نمی دهد به صفحه مورد نظر خود برسند. این باعث می شود مصرف کنندگان رقابت را برای گنجاندن و ناوبری یکپارچه تماشا کنند.

پاسخ: تحقیقات عمیق مصرف کننده، به ارمغان آوردن تفکر طراحی و بازخورد کاربر، به طراحی تجربه کاربری که کاربران آن را تحسین می کنند، کمک می کند. این باعث می شود مصرف کنندگان به پیشنهادات علاقه مند و متعهد شوند.

مشرف به پشته فناوری

مدت زمان شارژ طولانی باعث می شود برنامه به کندی اجرا شود. کاربران نمی خواهند با برنامه ای که بارگذاری هر صفحه ای بیش از 3 ثانیه طول می کشد، باقی بماند. برای مثال، اگر بارگذاری یک صفحه یا تصویر کمی بیشتر طول بکشد، کاربران زمانی را برای دور شدن از فروشگاه M-commerce اختصاص نمی‌دهند.
گاهی اوقات این اتفاق می افتد زمانی که سرور قادر به رسیدگی به تعداد فزاینده درخواست ها در ساعات اوج مصرف نیست. اقامت چند ثانیه ای میلیون ها دلار و تجربه بدی برای شرکت هزینه دارد.

پاسخ: توسعه دهندگان می توانند با استفاده از فناوری های مدرن از اشتباه توسعه یک اپلیکیشن موبایل با توسعه باطن پایدار جلوگیری کنند. سرور ابری به برنامه اجازه می دهد تا به راحتی تعداد رو به رشد درخواست ها را با ویژگی مقیاس پذیری برآورده کند.

استراتژی های بازاریابی ضعیف بهینه شده است

باور نادرست در مورد ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن، به‌طور خودکار مخاطب را به سمت اپلیکیشن سوق می‌دهد که منجر به شکست اپلیکیشن موبایل می‌شود. در عوض، استراتژی بازاریابی برنامه قبل از راه اندازی برنامه برنامه ریزی شده است. این خطا برنامه را به مخاطب هدف نمی رساند.

پاسخ: راه اندازی یک MVP به کسب و کارها این امکان را می دهد که ایده برنامه را در بازار آزمایش کنند و می توانند قبل از راه اندازی یک راه حل کامل، نویز ایجاد کنند. نسخه های برنامه ریزی شده همراه با استراتژی های UX به افزایش تجربه کاربر از انتشار تدریجی کمک می کند.

به بازخورد پاسخ نمی دهد

شما بهترین ویژگی های برنامه را دارید که در برنامه برای بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری آن طراحی شده است. این عالی است. اما اگر بازخورد کاربر در مورد ویژگی ها، رابط کاربری و جریان برنامه را در نظر نگیریم، تلاش بیهوده است. گویی اپلیکیشن چیزی را بدون اطلاع از انتظارات مشتری می فروشد. این اشتباه در توسعه اپلیکیشن موبایل برای اپلیکیشن فاجعه بار است که وفاداری را از بین می برد و حتی کاربران موجود از اپلیکیشن استفاده نمی کنند.

پاسخ: توسعه دهندگان می توانند با تکرار برنامه با توجه به بازخورد کاربران از این حذف اجتناب کنند تا برنامه همیشه انتظارات مشتری را برآورده کند. این باعث می شود مشتریان احساس کنند که برنامه به انتظارات آنها اهمیت می دهد و این باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند. مصرف کنندگان را درگیر می کند و حفظ مصرف کننده را بهبود می بخشد.

شما نمی توانید کاربران را با طراحی رابط کاربری غیر دوستانه درگیر کنید

رابط کاربری اپلیکیشن به عنوان صفحه عنوان کتاب عمل می کند که افراد قبل از مرور صفحات داخلی آن را ارزیابی می کنند. در نگاه اول تاثیری غیر قابل حذف بر روی مصرف کنندگان ایجاد می کند. هنگامی که رابط کاربری با عناصر طراحی بسیاری، تضادهای رنگی عجیب و تصاویر بزرگ بارگذاری می شود، هرج و مرج ایجاد می کند که کاربران را از استفاده از برنامه باز می دارد.

پاسخ: طراحان اپلیکیشن موبایل باید به طراحی مینیمالیستی توجه بیشتری داشته باشند، این یک روند است. یک رابط تمیز با تعداد بهینه طرح و بدون مشکل وضوح ترجیح داده می شود. استفاده حداقلی از انیمیشن ها عملکرد خوب را تضمین می کند. ناوبری را یکپارچه نگه دارید تا کاربران بتوانند به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر به طور یکپارچه پیمایش کنند.

یک ایده اولیه کاربردی را کپی کنید

ایجاد کلون از برنامه های محبوب موجود امروزه رایج است، اما برای آینده برنامه مفید نیست. پس از مدتی این استراتژی باعث شکست کسب و کار شد. حتی فروشگاه‌های اپلیکیشن دستورالعمل‌ها و قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارند که اپلیکیشن‌هایی را که فاقد اصالت هستند، اسکن می‌کنند. چنین برنامه هایی نمی توانند کاربران را جذب کنند زیرا آنها USP ندارند.

پاسخ: درک ماهیت اپلیکیشن موجود اصلا بد نیست. به یاد داشته باشید که برنامه‌های کاربردی تاکسی درخواستی پس از استفاده از تاکسی Uber با استفاده از مدل برحسب تقاضا، اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد را به‌کار گرفتند، راه‌اندازی شدند. این استراتژی باعث برجسته شدن اپلیکیشن می شود و احتمال موفقیت کسب و کار را افزایش می دهد.

می پیچمش

هیچ کس جز یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل نمی داند که چگونه یک اپلیکیشن ایجاد کند. گاهی اوقات خطاهای برنامه‌نویسی که از آنها اطلاعی ندارند، می‌توانند پس از انتشار برنامه را از بین ببرند. بهترین راه این است که از اشتباهاتی که بازیکنان فعلی مرتکب شده اند درس بگیرید و مطمئن شوید که همان کار را تکرار نمی کنید. هنگامی که برنامه در حال توسعه است، همانطور که در بالا ذکر شد، حتماً جنبه های مختلف برنامه را آزمایش کنید تا خطاها را شناسایی کرده و با راه حل مناسب برطرف کنید. این یک نقشه راه برای توسعه و راه اندازی موفق برنامه است.

نشریه 10 اشتباه برتر در توسعه برنامه های کاربردی موبایل و راه حل های آنها اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.