منو سایت

  • خانه
  • تکنولوژی
  • 10 مزیت برتر گنجاندن موقعیت جغرافیایی در اپلیکیشن موبایل

10 مزیت برتر گنجاندن موقعیت جغرافیایی در اپلیکیشن موبایل

 تاریخ انتشار :
/
  تکنولوژی
10 مزیت برتر گنجاندن موقعیت جغرافیایی در اپلیکیشن موبایل


نوآوری های تکنولوژیکی در دنیای موبایل زندگی را بهتر کرده است. در سه دهه گذشته، این ویژگی جدید به اپلیکیشن‌های موبایل اجازه می‌دهد تا کاربران فعلی را حفظ کرده و جذب کاربر را افزایش دهند. فناوری موقعیت مکانی یکی از بهترین موارد افزوده شده به چشم انداز برنامه های تلفن همراه است که به کاهش حذف نصب برنامه ها و افزایش تعامل کاربر کمک می کند. بیایید در مورد آن با جزئیات بحث کنیم.

فهرست

  • فناوری مکان یابی جغرافیایی چیست؟
  • کدام برنامه های تلفن همراه با ویژگی های موقعیت جغرافیایی بارگذاری می شوند؟
  • مزایای تجاری ادغام ویژگی های موقعیت جغرافیایی در برنامه های تلفن همراه چیست؟
  • چگونه می توان این ویژگی موقعیت جغرافیایی را بدون نقص به برنامه اضافه کرد؟

فناوری مکان یابی جغرافیایی چیست؟

فناوری مکان یابی جغرافیایی چیست؟

فناوری مکان یابی به کاربران این امکان را می دهد که موقعیت دستگاه را بر اساس معیارهای جغرافیایی و مختصات مکان پیدا کنند. این شامل شناسایی و به اشتراک گذاری مکان دقیق دستگاه دیجیتال یا سایر تجهیزات است. فناوری موقعیت جغرافیایی کم مصرف در برنامه های تلفن همراه برای ردیابی مکان دستگاه از طریق وای فای یا بلوتوث استفاده می شود.

انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی موقعیت‌یابی کم مصرف در سال 2027 تا سال 2027 با CAGR 25.4 درصد به 100.43 میلیارد دلار برسد.

توسعه پس از همه‌گیری، شبکه 5G و زیرساخت هوشمند تأثیر مثبتی بر استفاده از فناوری GPS در توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه داشته است. نگرانی های فزاینده در مورد امنیت، ادغام اینترنت اشیا، عملیات رو به رشد ناوگان و منطقه موقعیت جغرافیایی عوامل دیگری هستند که باعث رشد فناوری موقعیت جغرافیایی می شوند. ویژگی موقعیت جغرافیایی یکی از بهترین ویژگی‌ها برای اپلیکیشن‌های موبایل است که اکثر شرکت‌ها برای نوآوری در اپلیکیشن‌های موبایل خود آن را ادغام می‌کنند.

کدام برنامه های تلفن همراه با ویژگی های موقعیت جغرافیایی بارگذاری می شوند؟

فناوری موقعیت جغرافیایی مزایای زیادی را برای عمودهای مختلف صنعتی فراهم کرده است و فرصت های جدیدی را به وجود آورده است. کسب‌وکارها از فناوری به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به روش‌های مختلف از آن بهره ببرند.

برنامه های کاربردی ناوبری

برنامه‌های مبتنی بر مکان، مانند برنامه‌های سفر، رزرو تاکسی، رزرو کامیون، اشتراک‌گذاری خودرو و موارد دیگر از فناوری GPS بهره می‌برند. این برنامه ها بهترین برنامه های سفر در زمان واقعی را بر اساس داده های آب و هوا، ازدحام، شرایط جاده و موقعیت مکانی کاربر ارائه می دهند تا کاربران هدف بتوانند بدون سر و صدای زیاد به مقصد برسند. فناوری جوهره برنامه‌های حمل‌ونقل درخواستی است که نحوه اجاره و رزرو تاکسی را تغییر داده و به اقتصاد جهانی کمک زیادی می‌کند.

برنامه های کاربردی تحویل

فناوری GPS در قلب خدمات تحویل، اعم از تحویل غذا، تحویل مواد غذایی، خشکشویی، تحویل سوخت و یا خدمات اصلی باقی می ماند. این به ارائه دهندگان خدمات و کاربران نهایی اجازه می دهد تا محصول / خدمات را در زمان واقعی ردیابی کنند و زمان تحویل مورد انتظار و وضعیت تحویل را بدانند. در طول همه‌گیری، این خدمات تحویل، فروش و بازگشت سرمایه را چندین برابر کرد.

برنامه های اجتماعی

ثابت شده است که اتصالات دیجیتال در جهان قوی تر و محبوب تر هستند. اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر به افراد اجازه می‌دهند تا جوامع بزرگی با علایق مشابه ایجاد کنند. عملکرد موقعیت جغرافیایی نقشی حیاتی در ایجاد یکپارچگی این اتصال ایفا می کند.

به عنوان مثال، برنامه های دوستیابی به افراد امکان می دهد شریک یا دوستان خود را بر اساس مکان های مورد علاقه خود پیدا کرده و ملاقات کنند. کسب‌وکارها می‌توانند برند را به صورت محلی بسازند و تبلیغ کنند تا خدمات را در یک منطقه خاص به بازار عرضه کنند. برنامه‌های توصیه از قدرت اجتماعی استفاده می‌کنند تا به افراد علاقه‌مند کمک کنند تا درباره بازخوردها و رتبه‌بندی‌های مشتریان قبلی بدانند.

برنامه بازی

فناوری GPS مبتنی بر مکان به طور گسترده ای در بازی ها به خصوص بازی های واقعیت افزوده استفاده می شود که آثار خود را در صنعت بازی به جا گذاشته است. Pokemon go – این بازی مبتنی بر مکان میلیون ها بارگیری را به دست آورده و کاربران در سراسر جهان رونق گرفته است. اینکه بگوییم این یک بازی است که فناوری AR را در مقیاسی به جهان آورده است، اصلا اغراق آمیز نخواهد بود.

برنامه های کاربردی سلامت و تناسب اندام

با افزایش استانداردهای زندگی سالم، مردم به طور فزاینده ای از برنامه های سلامت و تناسب اندام استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد مراحل دویدن یا مسافت طی شده یک روز را در حین شنا، پیاده روی یا دویدن پیگیری کنند. علاوه بر این، فناوری مکان یابی به کاربران این امکان را می دهد که در مواقع ضروری، بیمارستان ها یا داروسازان را در مکان های نزدیک پیدا کنند.

مزایای تجاری ادغام ویژگی های موقعیت جغرافیایی در برنامه های تلفن همراه چیست؟

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

یکپارچه‌سازی GPS به فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام بازدید از فرنچایزهای مختلف در فروشگاه‌های برند، داده‌های مصرف‌کننده مانند تغییر ترجیحات و علایق در محصولات/خدمات را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند. بینش با برنامه مکان یابی به ابداع و برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی شخصی کمک می کند.

یک تجربه شخصی ارائه دهید

فناوری GPS یک سلاح قدرتمند در زرادخانه فروشگاه است که با ارائه یک تجربه شگفت انگیز جذابیت مشتری را افزایش می دهد. هنگام ارسال پیشنهادات شخصی به مشتریان بر اساس خریدهای قبلی، فروشگاه های خرید آنها را بیشتر به خرید علاقه مند می کنند. خرده فروشان می توانند با استفاده از فناوری GPS به صورت تاکتیکی از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

آگاهی از برند را بهبود بخشید

فروشگاه های محلی به طور فزاینده ای بر توسعه برنامه های مبتنی بر مکان تمرکز می کنند که به آنها در افزایش آگاهی از برند کمک می کند. اپلیکیشن‌های مجهز به جی‌پی‌اس، هنگام ارسال پیام به افرادی که از کنار فروشگاه عبور می‌کنند، مردم را در مورد فروشگاه برند و محصولات آن به صورت محلی آگاه می‌کنند. اعتماد و اطمینان فروشگاه برند را ایجاد می کند.

ایجاد وفاداری

رابطه با مشتریان زمانی تقویت می شود که مشتریان چیزهایی را که به دنبال آن هستند دریافت کنند. برنامه‌های مکان‌یابی جغرافیایی، وقتی چیزهایی را به صورت محلی ارائه می‌کنند، به این معنی است که از چیزها در سطح بی‌اهمیت مراقبت می‌کنند. کاهش خطاها، بهبود پردازش سفارش و پیام های شخصی سازی شده، مشتری را به یک طرفدار خوشحال و وفادار برند تبدیل می کند.

ROI افزایش یافته است

به یاد داشته باشید که پیامی که از یک فروشگاه معمولی در مورد کالاهای تازه وارد یا آخرین معاملات دریافت می کنید، هنگام نزدیک شدن به فروشگاه باعث می شود حداقل یک بار از فروشگاه دیدن کنید. این قدرت فناوری GPS است که به کسب و کارها در افزایش ترافیک، فروش و در نتیجه بازگشت سرمایه کمک می کند.

اتصال کسب و کار آنلاین و آفلاین

برندهایی که دارای فروشگاه های فیزیکی همراه با حضور آنلاین هستند، می توانند از بسیاری از برنامه های موقعیت جغرافیایی استفاده کنند. فناوری مکان یابی به مشتریان این امکان را می دهد که هنگام بازدید از فروشگاه، کسب و کار را به صورت اجتماعی علامت گذاری کنند که این امر باعث افزایش ترافیک به فروشگاه فیزیکی می شود.

چگونه می توان این ویژگی موقعیت جغرافیایی را بدون نقص به برنامه اضافه کرد؟

فناوری مکان یابی اطلاعات مکان مصرف کنندگان و مشاغل را به روش های مختلف جمع آوری می کند.

ویژگی های فناوری مکان یابی جغرافیایی

  • جی پی اس

ماهواره های موقعیت یاب جهانی در سراسر جهان ردیابی موقعیت دستگاه را انجام می دهند همانطور که گیرنده های سیستم ماهواره ای جهانی با تلفن های هوشمند داخلی ارائه می شوند.

پیش بینی می شود که بازار خدمات مبتنی بر مکان به دلیل افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و GPS تا سال 2026 به 114 میلیارد دلار برسد.

  • وای فای

Wi-Fi به دسترسی دقیق به موقعیت مکانی کمک می کند، اما اطمینان از اینکه همه کاربران وای فای خود را روشن نگه دارند، کار دشواری است.

  • شناسه سلولی

تلفن های هوشمند سیگنال ها را از ایستگاه های پایه سلولی متصل دریافت می کنند. ایستگاه های پایه به دستیابی به مختصات جغرافیایی دستگاه های تلفن همراه کمک می کنند، اما عمدتاً به سیگنال های رادیویی متکی هستند.

  • فناوری های موقعیت یابی

ردیابی مکان دقیق در ساختمان ها یا مراکز خرید با فناوری GPS امکان پذیر نیست. اینجاست که iBeacon بلوتوث کم مصرف کمک زیادی به پیمایش ساختمان ها با اعلان ها می کند.

رابط های برنامه نویسی برنامه (API) و نقشه های سرویس مکان، اجزای کلیدی در توسعه برنامه های مکان یابی جغرافیایی هستند. به عنوان مثال، سیستم عامل Android API Android و Google Maps را ارائه می دهد و سیستم عامل Apple یک کیت نقشه های اپل را برای توسعه برنامه های کاربردی مجهز به GPS ارائه می دهد.

این نشان می دهد که API مجموعه ای از ابزارهای لازم برای اجرای عملکرد GPS را دارد. رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) می توانند مختصات جغرافیایی را برای شناسایی مکان دستگاه یا نمایش مکان روی نقشه پردازش کنند. API ثانویه همچنین برای فعال کردن خدمات مکان سفارشی طراحی شده است، مانند API که لیستی از رستوران های اطراف را نمایش می دهد.

نتیجه

در دنیای دیجیتال متصل، گرفتن شماره موبایل یا آدرس فیزیکی افراد، کار یک جو معمولی است. افراد برای دریافت امتیازات ویژه یا مزایای شخصی، مانند دریافت مسیرها، توصیه های شخصی، خرید محصولات، گوش دادن به موسیقی و غیره، مایلند جزئیات مکان را به اشتراک بگذارند. کسب و کارها شروع به تشخیص مزایای مکان یابی جغرافیایی در برنامه های تلفن همراه کرده اند. مزایای ذکر شده در راهنما به کسب و کارها در زمینه هایی که می توانند بهبود یابند و بازگشت سرمایه را افزایش دهند، کمک می کند.

شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند با بهترین توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه تماس بگیرند تا فناوری مکان‌یابی جغرافیایی را در برنامه‌های موجود بگنجانند یا یک برنامه موبایل جدید با استفاده از موقعیت مکانی بسازند.

انتشار 10 مزیت برتر گنجاندن موقعیت جغرافیایی در برنامه تلفن همراه اولین بار در TopDevelopers.co ظاهر شد.